Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
رشد تولید در چهار کشور از پنج کشور بزرگ فولادساز دنیا
 

رشد تولید در چهار کشور از پنج کشور بزرگ فولادساز دنیا

ﺳﻪشنبه، 07 شهریور 1396 | Article Rating

به گزارش اتحادیه جهانی فولاد در ماه جولای سال ۲۰۱۷ میلادی، تولید فولاد در دنیا رشد کرد و چین همچنان بزرگترین تولید کننده فولاد باقی ماند.

صنعت فولاد دنیا تحت تاثیر شرایط اقتصادی قرار دارد ولی آمارهای ارایه شده توسط اتحادیه جهانی فولاد از رشد تولید درهفتمین ماه سال جاری حکایت دارد. طبق گزارش‌های موجود در ماه جولای سال ۲۰۱۷ میلادی تولید فولاد در دنیا ۶.۳ درصد رشد کرد و به ۱۴۳.۲ میلیون تن رسید. این در حالیست که چین رشد بالغ بر ۱۰ درصدی تولید را تجربه کرد و همچنان از نظر حجم تولید فولاد در دنیا صدر نشین بود. در ماه جولای سال ۲۰۱۷ میلادی ۷۴ میلیون تن فولاد در چین تولید شد که ۱۰.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد کرد.

در این ماه ژاپن که دومین فولادساز بزرگ دنیا است ۸.۶ میلیون تن فولاد تولید کرد که ۴.۳ درصد نسبت به سال قبل تنزل یافت. به جز ژاپن دیگر کشورهای بزرگ تولید کننده فولاد در دنیا شاهد افزایش حجم تولید بودند و به همین دلیل است که بسیاری از فعالان اقتصادی و صنعتی از بهبود عملکرد اقتصادی دنیا صحبت می‌کنند و رشد تولید فولاد را نشانه ای برای اثبات این وضعیت می دانند.

 در ماه جولای سال ۲۰۱۷ میلادی کشور هند ۸.۴ میلیون تن فولاد تولید کرد که حدود ۱۲درصد حجم تولید فولاد چین است ولی این کشور از نظر میزان  تولید فولاد در دنیا عنوان سومین فولادساز را به خود اختصاص داده است. تولید فولاد این کشور نسبت به سال قبل با افزایش ۳.۵ درصدی همراه بود.کره جنوبی در این ماه ۶.۲ میلیون تن فولاد تولید کرد که نسبت به قبل ۲.۳ درصد رشد کرد.

تولید در کشورهای صنعتی رشد کرد

در هفتمین ماه سال جاری تولید فولاد در کشورهای صنعتی دنیا با رشد همراه بود. امریکا و کشورهای صنعتی اروپای غربی در این ماه توانستند رشد تولید را تجربه کنند و سرمایه‌گذاری آنها در پروژه‌های زیرساختی هم با افزایش همراه بود. ایالات متحده امریکا در این ماه ۷.۱ میلیون تن فولاد تولید کرد که ۵.۶ درصد نسبت به سال قبل از ان رشد کرد. کشور آلمان در این ماه ۳.۵ میلیون تن فولاد به بازار مصرف عرضه کرد که با افزایش ۳.۶ درصدی نسبت به سال قبل همراه بود. ترکیه با تجربه افزایش ۲۷.۸ درصدی تولید فولاد نسبت به سال قبل توانست ۳.۳ میلیون تن فولاد را در ماه جولای سال ۲۰۱۷ میلادی روانه بازار مصرف بکند.

 تولیدکنندگان افریقایی شاهد نوسان بودند

قاره افریقا در میان تولیدکنندگان فولاد جایگاه بزرگی ندارد ولی در سال‌های اخیر سرمایه گذاری‌های زیادی کرده است تا توان تولید خود را افزایش دهد زیرا صنعت فولاد یک صنعت زیر بنایی و مهم برای توسعه این منطقه است. در ماه جولای سال جاری کشورهای افریقایی ۱.۰۹ میلیون تن فولاد تولید کردند که نسبت به سال قبل ۴.۲ درصد رشد داشت. مصر با تولید ۵۲۶ هزار تن فولاد در این ماه بزرگترین کشور تولید کننده قاره افریقا بود و میزان تولید این کشور نسبت به سال قبل از آن با افزایش ۱۹.۵ درصدی همراه بود در حالیکه افریقای جنوبی  با تجربه کاهش ۶.۳ درصدی  نسبت به سال قبل توانست ۴۹۳ هزار تن فولاد را به بازار مصرف عرضه کند.

در ماه جولای سال جاری نرخ استفاده از ظرفیت تولید فولاد خام در دنیا برابر با ۷۲.۱ درصد بود که ۳.۲ درصد بیشتر از جولای سال ۲۰۱۶ میلادی بود. اما نرخ استفاده از ظرفیت تولید در دنیا در ماه جولای سال جاری نسبت به ماه ژوین همین سال با افزایش ۱.۵ درصدی همراه بود.


تصاویر
  • رشد تولید در چهار کشور از پنج کشور بزرگ فولادساز دنیا
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها