Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
مصرف سرانه فولاد در کشورهای صنعتی چقدر است؟
 

مصرف سرانه فولاد در کشورهای صنعتی چقدر است؟

چهارشنبه، 08 شهریور 1396 | Article Rating

فولاد سازنده زیر ساخت صنایع و شهرها طی ۱۰۰ سال اخیر بوده است و همچنان می‌توان از آن به عنوان یکی از مهمترین فاکتورهای نمایش دهنده میزان سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های صنعتی و اقتصادی نام برد. در کشورهایی که در مسیر توسعه قرار دارند و برای تبدیل شدن به اقتصادهای توسعه یافته سرمایه‌گذاری می‌کنند، مصرف فولاد بسیار بالا است و سرانه مصرف هم در سطح بالایی قرار دارد. از جمله این کشورها میتوان به کره جنوبی اشاره کرد که سرانه مصرف فولاد آن در میان تمامی کشورهای دنیا بیشتر است. در کشورهای صنعتی و توسعه یافته مصرف فولاد در جهت تکمیل زیرساخت‌ها، بازسازی زیرساخت‌های مستهلک شده و در نهایت  تداوم رشد و توسعه یافتگی اقتصاد است و به همین دلیل می‌توان انتظار داشت که مصرف سرانه در این کشورها کمتر از اقتصادهای در حال توسعه باشد.

اتحادیه بین المللی آهن و فولاد در گزارش اخیر خود سرانه  مصرف فولاد در کشورهای مختلف را اعلام کرد. طبق این گزارش میزان کلی مصرف به مساحت کشور و جمعیت بستگی دارد ولی سرانه مصرف نشان می‌دهد که در هر کشوری برای توسعه چه میزان فولاد مصرف می شود. به عنوان مثال با وجود اینکه چین در سال ۲۰۱۶ میلادی به عنوان بزرگترین مصرف کننده فولاد معرفی شد و ۴۵ درصد از کل فولاد دنیا را مصرف کرد ولی از نظر سرانه مصرف فولاد در صدر کشورهای دنیا نبود.

 در سال گذشته سرانه مصرف فولاد در کشور چین برابر با ۴۹۲.۷ کیلوگرم بود در حالیکه مصرف فولاد در کره جنوبی به ازای هر نفر برابر با ۱۱۳۰.۲ کیلوگرم بود. کره جنوبی از نظر سرانه مصرف فولاد در جایگاه اول دنیا قرار داشت. سرانه مصرف فولاد در کشور ژاپن در سال گذشته برابر با ۴۹۲.۶ کیلوگرم اعلام شد که تقریبا برابر با چین است ولی سهم مصرف این کشور تنها برابر با ۴.۱ درصد از کل مصرف دنیا است و یک دهم میزان مصرف در کشور چین را دارد.

طبق این گزارش چین و ژاپن در مجموع ۴۹ درصد از کل مصرف فولاد دنیا را به خود اختصاص دادند و سهم دیگر کشورهای آسیایی در کل مصرف فولاد در جهان برابر با ۱۶.۹ درصد بود. از دیگر کشورهای بزرگ مصرف کننده فولاد در قاره آسیا می‌توان به هند و کره جنوبی اشاره کرد که هم در بخش تولید و هم در بخش مصرف در قاره آسیا پیشگام بودند. سهم کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مصرف فولاد دنیا برابر با ۱۰.۴ درصد و سهم کشورهای عضو نفتا برابر با ۸.۷ درصد و سهم کشورهای مشترک المنافع برابر با ۳.۲ درصد از کل مصرف دنیا بود .

 در سال ۲۰۱۶ میلادی سرانه مصرف فولاد در کشور تایوان برابر با ۷۸۲.۱ کیلو گرم، در چک برابر با ۶۳۴.۷ کیلوگرم، در اتریش برابر با ۴۶۹.۶ کیلوگرم و در آلمان برابر با ۴۹۹.۵ کیلوگرم بود.

در این سال سرانه مصرف فولاد در روسیه برابر با ۲۵۵.۷ کیلوگرم، در ایران برابر با ۲۳۸.۷ کیلوگرم و در کشور هند برابر با ۶۳ کیلوگرم اعلام شد.

در میان کشورهای صنعتی هم سرانه مصرف فولاد متفاوت است. در سال گذشته سرانه مصرف فولاد در کشور هلند برابر با ۲۲۱.۸ کیلوگرم، در بریتانیا برابر با ۱۶۳.۹ کیلوگرم و در کانادا برابر با ۴۱۷.۷ کیلوگرم بود. در این سال سرانه مصرف فولاد در امریکا به مرز۲۸۲.۷ کیلوگرم رسید.

 

 

سرانه مصرف فولاد در کشورهای مختلف(کیلو گرم در سال ۲۰۱۶)

مصرف سرانه

نام کشور

۱۱۳۰.۲

کره جنوبی

۴۹۲.۶

ژاپن

۴۹۲.۷

چین

۲۳۸.۷

ایران

۲۰۱.۱

فرانسه

۶۳۴.۷

چک

۴۲۸

ترکیه

۲۷۲.۹

اسپانیا

۱۶۳.۹

بریتانیا

۶۳

هند

۱۷۱

اقیانوسیه

۴۹۹.۵

آلمان

۳۹۱.۴

سوید

 

 

 

تصاویر
  • مصرف سرانه فولاد در کشورهای صنعتی چقدر است؟
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها