Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
فولاد خوزستان بزرگترین عرضه کننده شمش فولاد و دومین قطب تولید فولاد خام
 

فولاد خوزستان بزرگترین عرضه کننده شمش فولاد و دومین قطب تولید فولاد خام

چهارشنبه، 08 شهریور 1396 | Article Rating

فولاد خوزستان بزرگترین عرضه کننده شمش فولاد و دومین قطب تولید فولاد خام در کشور و یکی از بنگاه‌های پیشرو اقتصادی است که در عرصه های ملی و منطقه ای صنعت فولاد حضوری فعال دارد.

این شرکت اولین مجتمع تولید آهن و فولاد کشور به روش احیاء مستقیم و کوره قوس الکتریکی است. شرکت فولاد خوزستان(KSC)، یکی از بزرگ‌ترین واحدهای فعال صنعت فولاد ایران به‌شمار می‌رود که در 4 ماه نخست سال 96 مصادف با (21 مارس - 22 جولای 2017)، رویکرد صادراتی خود را تقویت کرد و عملکرد قابل قبولی برای فروش محصولات خود در بازارهای جهانی ارائه کرد؛ تا جایی که این واحد را می‌توان رهبر صادرکنندگان فولاد ایران شمرد؛ چرا که در حال حاضر بیشترین میزان صادرات را در اختیار دارد.

براساس آمار منتشر شده از سوی انجمن صنفی فولاد ایران(ISPA)، تولیدکنندگان محصولات فولادی ایرانی طی مدت زمان یاد شده، حدود 2.55 میلیون تن محصولات فولادی را صادر کردند؛ یعنی میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد 19 درصدی را تجربه کرد.

باید خاطرنشان ساخت که افزایش تقاضا از سوی شورای همکاری خلیج فارس و همچنین بعضی دیگر از بازارهای جایگزین به تولیدکنندگان کمک کرد تا فروش بیلت را به‌اندازه 27 درصد افزایش دهد و به 640 هزار و 56 تن برساند. در میان واحدهای فعال حال حاضر صنعت فولاد کشور، بیشترین حجم صادرات به فولاد خوزستان تعلق دارد.

در رده‌های بعدی نیز به ترتیب، ذوب آهن، فولاد هرمزگان، فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خراسان، فولاد آلیاژی ایران و فولاد اکسین خوزستان قرار دارند. افزایش فروش صادراتی شرکت ذوب آهن اصفهان نسبت به سال گذشته، رشد بیش از 2 برابری یعنی 122 درصدی را تجربه کرد. این فروش در سال گذشته و طی مدت زمان یاد شده 214 هزار تن برآورد شده بود در حالی که در سال جاری به 476 هزار تن افزایش یافت که بیشترین رشد را بین شرکت‌های مختلف رقم زد.

 فروش خارجی توسط فولاد خوزستان نیز 625.2 هزار تن در سال گذشته گزارش شده بود، در صورتی که رقم تولید در سال جاری به بیش از 925 هزار تن رسید؛ یعنی در طول یک سال، افزایش 48 درصدی داشت. صادرات مجموعه فولاد هرمزگان نیز با رشد بسیار محدودی از حدود 345 هزار تن به 355 هزار تن رسید. از میان شرکت‌های یاد شده، فولاد مبارکه اصفهان تنها واحدی است که صادرات محصولات آن‌ در مدت زمان یاد شده افت 64 درصدی داشت و این شرکت تمرکز خود را بر تأمین بازار داخلی گماشت. صادرات این شرکت از 806 هزار تن به 290 هزار تن کاهش یافت.

.رشد صادرات برای شرکت فولاد خراسان، فولاد آلیاژی ایران و سایر شرکت‌ها به‌ترتیب معادل 37 درصد، 47 درصد و 341 درصد برآورد شد. در مجموع نیز می‌توان گفت کل مجموع صادرات این محصولات از 95 هزار تن به 419 هزار تن افزایش یافت؛ به این معنی که رشد 19 درصدی داشت.

 

تصاویر
  • فولاد خوزستان بزرگترین عرضه کننده شمش فولاد و دومین قطب تولید فولاد خام
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها