Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
کلنگ پروژه فولاد کردستان در بیجار به زمین زده شود
 

کلنگ پروژه فولاد کردستان در بیجار به زمین زده شود

پنجشنبه، 09 شهریور 1396 | Article Rating

نماینده بیجار و گروس در مجلس گفت: از وزیر صنعت و استاندار کردستان می‌خواهم که کلنگ پروژه فولاد کردستان در کنار معادن بیجار به زمین زده و راه اندازی شود.


حمدالله کریمی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 8 شهریورماه) در نطق میان دستور گفت: یاد می کنم از امام راحل، آن آزاد مردی که به جهانیان ثابت کرد کلام حق بر قدرت های پوشالی غلبه خواهد کرد. یاد می کنم از شهدای انقلاب، شهیدان رجایی و باهنر که با نثار خون خود نام حسین بن علی(ع) را به یادگار نگاشتند. آرزوی طول عمر دارم برای رهبر معظم انقلاب که در سردی و گرمی روزگار، در تلخی ها و شیرینی ها در طول عمر 37 ساله نظام جمهوری اسلامی همانند پدر ظاهر شدند.

نماینده مردم بیجار و گروس در مجلس شورای اسلامی گفت: سلام بر کردستان، سرزمین مجاهدت های خاموش؛ بگذارید محرومیت و مظلومیت دیار گروس را فریاد بزنم. بگذارید از چهره های رنجور و دست های پینه بسته و دل های خسته بگویم. شیعه و سنی فارغ از تفاوت های مذهبی و زبانی به ندای رهبرشان در سال 88 لبیک گفتند و در بیجار ماندند؛اما با گذشت 8سال موجبات اشتغال آنها فراهم نشد و آواره شدند، وطن خود را ترک کردند تا انگشتانشان لای چرخ دستگاه های بزرگ‌ترین بدهکاران بانکی قطع شود.

وی در ادامه افزود: سلام بر یاسوکند قهرمان که پول معدنشان جیب و حلقوم مرکزنشینان را لبریز و سیراب کرده؛ولی خود سهمی جز کارگری نبرده اند.آنها در پیچ و خم جاده 17 کلیومتری جاده شان روزی 70 بار دل و جانشان می لرزد ؛ بارها ماشین های حامل خاکشان ، رشیدترین جوانانشان را به قربانی گرفته است.

کریمی گفت: سلام بر پیرتاج و توباراج که روستایشان را شهر نامیدند اما برای یک لیتر بنزین باید 100 کیلومتر راه را باید طی کنند و از کمترین امکانات رفاهی بی بهره هستند. وجدانتان کجا رفته است ؛ روستایشان را شهر نامیدید تا تعرفه آب ، برق و گاز شهری بگیرید ولی همچنان خدمات روستایی ارائه بدهید.

وی بیان داشت: سلام بر چنگ الماس و بابانشانی که سرزمینشان از ناعدالتی مجریان سدتولبار زخمی خورده است. از خانه و کاشانه بیرونشان کردید،خاکشان را گرفتید و پولشان را ندادید. آیا سزاوار است که همسایه را سیراب کنیم و خودمان در عطش آب بمانیم ؟ چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.

دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:سلام و درود به روستاییان تابعه شهرستان،کشاورزان زحمتکشی که بیجار را انبار غله کردستان کردند و با دست های زخم خورده گندم کاشتند؛اما منفعت طلبان خودروی سرمایه گذار کارخانه آرد شهرشان را به گلوله بستند تا همچنان نان سفره مردم بیجار از آرد کارخانه های دیگران پخت شود.

کریمی با مخاطب قرار دادن رئیس جمهوری و آرزوی موفقیت برای دولت دوازدهم گفت: برای هم افزایی دولت و مجلس به دور از هرگونه نگاه حزبی و جناحی،به تمام وزرای پیشنهادی دولت رای مثبت دادم. سوال من اینجاست که چرا علی رغم وجود قانون اساسی و قوانین متعدد عادی ،اسناد بالادستی ،سند چشم انداز20ساله نظام ، شش برنامه 5 ساله توسعه ، سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی و اصل 44 همچنان تا خرخره غرق مشکلات هستیم.

وی در ادامه گفت: ایراد کار کار کجاست که همچنان مشکلات لاینحل باقی مانده است؟آیا دزدی های سیستماتیک بابک زنجانی و خاوری ها ،اشرافیگری سیاسی و اقتصادی،رانت و حقوق های نجومی،دکل های نفتی و آسیب های اجتماعی ناشی از فقر و بیکاری در حاکمیتی که نامش جمهوری اسلامی است فراموش می شود.آیا اختلاس در سازمان بنیاد شهید که نوبری بود برای خودش،ادامه راه شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی بود؟

این نماینده مجلس دهم گفت: اختلاس در دستگاهی وظیفه صیانت از خون شهدا را برعهده دارد ، آیا حجت بر وجود ضعف نظارت و فساد مالی تمام نکرده است؟ بشکند دست هایی که به خزانه دولت و بیت المال دست درازی می کند.

هزاران مشکل کردستان و بیجار

وی بیان داشت:آقای روحانی؛شهرها و حوزه های انتخابیه من با مشکلات فراوانی مواجه هستند،عدم اشتغال جوانان و بانوان تحصیل کرده جویای کار و نبود سرمایه گذاری،نبود حمایت بانکی و تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی،وضعیت نامناسب بخش کشاورزی و عدم تخصیص چاه های عمیق و نیمه عمیق به کشاورزان،بی توجهی به قابلیت های گردشگری و صنایع دستی و فرش دستباف، وضعیت نامناسب معیشتی معلمان و فرهنگیان،مشکلات دانشگاه و دانشگاهیان ،فقدان امکانات در تنها بیمارستان شهر ، مراکز درمانی و خانه های بهداشت،مغفول ماندن حوزه فرهنگ،ورزش و جوانان به دلیل برخوردهای سلیقه ای ،مسائل مرتبط با شهرداری های شهرستان از جمله پرداخت نشدن حقوق و دستمزد6 ماهه کارگران گریبان مردم بیجار و گروس را گرفته است.

کریمی گفت:رئیس جمهوری و وزرای کابینه ،امیدوارم با نگاه جهادی کمر به حل مشکلات ببندید و بدانید که ما مردم با وجود مشکلات اعتمادتان به نظام جمهوری اسلامی هرگز مخدوش نشده است؛اما آنسوی دیگر حقوق خود را به خوبی می شناسیم و با توجه به موقعیت استراتژیک بیجار در استان کردستان خواستار تحقق فرمان مقام معظم رهبری هستیم.

نارضایتی از عملکرد وزیر صنعت ، معدن و تجارت

وی خطاب به وزیر صنعت،معدن و تجارت تاکید کرد:در قاموس کردستان ، مرد را به حرف و شعار نمی شناسند؛بلکه به عمل و کردارش می شناسند.در آخرین روزهای پایانی دولت یازدهم عملکرد وزارتخانه صنعت،معدن و تجارت در مورد پروژه مجتمع فولاد کردستان را دیدیم. با توجه به شرایط استان و دلایل فنی باید بگویم کار کارشناسی صورت نگرفته ، آقای وزیر آب در آسیاب مافیای قدرت و ثروت ریختند.

جوانان بی کار استان کردستان یک هزارم درآمد آقازاده ها را برای امرار معاششان باید به دست آورند

نماینده مردم بیجار و گروس در مجلس گفت: مردم به جهت اصالت و نجابتشان لب به اعتراض نگشودند اما احیای وزارت صنعت ، معدن و تجارت کجا رفت؟ یک سال با حفظ حرمت و حرکت بر مدار قانون پیش رفتم،این ظلم را متذکر شدم اما گوش شنوایی برای شنیدن پیدا نشد‌؛ باردیگر اعلام می کنم ،اجازه نخواهم داد که یک مشت خاک آهن از شهرستان بیجار خارج شود و این لقمه از گلوی سودجویان خوش خوشان پایین برود.

وی با لحنی گلایه آمیز گفت:از آقای شریعتمداری و استاندار کردستان می خواهم که کلنگ پروژه فولاد کردستان در کنار معادن بیجار به زمین زده و راه اندازی شود.جوانان بی کار استان کردستان و بیجار ،یک هزارم درآمد آقازاده ها را برای تشکیل زندگی و امرار معاششان را باید به دست آورند.

کریمی گفت:از وزیر راه و شهرسازی تقاضا دارم با پرداخت طلب پیمانکاران هرچه سریع تر به طنز جاده بیجار -همدان خاتمه دهند. تسریع در احداث جاده بیجار -زنجان ، بیجار - دیواندره ،کمک به احیای ردیف بودجه راه آهن و جاده های مواصلاتی استان کردستان به ویژه روستاهای بیجار باید صورت گیرد.براساس مذاکرات پیشین با وزیر نیرو اقدامات خوبی در جهت گازرسانی صورت گرفته است اما انتظار دارم هرسال شاهد گازرسانی به بیت روستا باشیم.

تصاویر
  • کلنگ پروژه فولاد کردستان در بیجار به زمین زده شود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها