Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 ورق‌های فولادی روی ریل گرانی قرار گرفت
 

ورق‌های فولادی روی ریل گرانی قرار گرفت

دوشنبه، 13 شهریور 1396 | Article Rating

رییس اتحادیه آهن و فولاد ایران با بیان اینکه ورق‌های فولادی روی ریل گرانی قرار گرفته است، گفت: این کالا به عنوان مواد اولیه مورد نیاز اغلب صنایع و کارخانجات مانند لوله و پروفیل، خودرو سازی، لوازم خانگی و ... در کشور است.

محمد آزاد در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: رشد قیمت ورق های فولادی موجب گرانی کالاهای نهایی تولید داخلی می شود.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت آهن و فولاد ریشه در قیمت های جهانی دارد، اظهارداشت: دولت چین امسال را سال سازندگی کشور خود اعلام و مانع صادرات آهن به سایر کشورهای جهان شده است.

رئیس اتحادیه آهن و فولاد با اعلام اینکه در حال حاضر چین بزرگترین تولید و مصرف کننده آهن و فولاد در جهان است، گفت: این کشور سالانه 100 تا 120 میلیون تن انواع مقاطع فولادی را به سایر ممالک دنیا صادر می کرد که چند ماهی است روند صادرات چین متوقف وشده و قیمت فولاد روی ریل گرانی قرار گرفته است.

وی همچنین افزود: در حال حاضر قیمت آهن و فولاد در ایران از نرخ جهانی پیشی گرفته است در حالی که با برنامه ریزی و سیاست گذاری مناسب امکان مهار رشد قیمتی کالاهای مزبور در مملکت وجود داشت.

آزاد در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: صنعت فولاد را می‌توان یکی از بنیان‌های مهم اقتصاد در هر کشوری برشمرد به‌گونه‌ای که حتی مصرف سرانه فولاد به‌عنوان شاخصی به منظور ارزیابی صنعتی بودن یک کشور مطرح است.

وی یادآورشد: فولاد در بخش های مهم تولیدی و صنعتی کشور بسیار نقش آفرین است و افزون بر 600 صنعت به ‌عنوان صنایع پائین ‌دستی از این ماده اولیه تغذیه می‌کنند.


تصاویر
  •  ورق‌های فولادی روی ریل گرانی قرار گرفت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها