Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
فولاد مبارکه همواره از تولید داخل و بومی سازی حمایت کرده است
 

فولاد مبارکه همواره از تولید داخل و بومی سازی حمایت کرده است

یکشنبه، 02 مهر 1396 | Article Rating

حمایت از شرکتهای سازندۀ داخلی و به طور کلی ارتقای دانش فنی کشور از ابتدای بهره برداری، یکی از تعهدات فولاد مبارکه و در دستور کار این شرکت بوده است.


این مطلب را مهدی تولائیان، معاون خرید فولاد مبارکه گفت و با تأکید بر اینکه رویکرد فولاد مبارکه در این خصوص دقیقا مطابق با سیاستهای اقتصاد مقاومتی و در راستای حمایت از تولید ملی است، افزود: امروز فولاد مبارکه با جدیتی بیشتر از هر زمان دیگر، این آمادگی را دارد تا با مشارکت شرکتهای داخلی و دانش بنیان برای تمامی محصولاتی که تولید داخلی ندارند، با بهره گیری از دانش روز دنیا شرایطی فراهم آورد تا محصول موردنظر در داخل کشور تولید شود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی محصولات داخلی و بومی سازی شده از استانداردهای لازم برخوردار باشند و از نظر کیفی تستهای لازم را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند، فولاد مبارکه این آمادگی را دارد تا محصول تولید شده را با قراردادهای بلند مدت ۳ تا ۱۰ ساله خریداری و در خطوط تولید خود استفاده کند.

وی از فرایند لازم برای بومی سازی الکترود گرافیتی در داخل ایران، دستیابی به دانش فنی ساخت ریفورمر و مدولهای احیا مستقیم، بومی سازی غلتک های نورد گرم و سرد و تولید کاتالیست به عنوان نمونه هایی بارز از رویکرد فولاد مبارکه در حمایت از تولید داخل یاد و اضافه کرد: تکنولوژی، دانش فنی و فرایند بومی سازی موارد مذکور و بسیاری دیگر از نمونه های مشابه که پیش از این کشور توان ساخت آنها را نداشته است، با همین تفکر فولاد مبارکه از خارج به داخل کشور انتقال یافته و تجهیزات موردنظر پس از بومی سازی در خطوط تولید استفاده شده است.

تولائیان خاطرنشان کرد: رسالت اصلی و ملی فولاد مبارکه تولید فولاد است، اما این شرکت بنابر مسئولیتهای اجتماعی خود همواره تلاش کرده است به منظور حمایت از تولیدکنندگان با سرمایه گذاری و مشارکت مالی در پیشبرد پروژه های تحقیقاتی و ساخت تجهیزات ایفای نقش کند.
معاون خرید فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: همانگونه که فولاد مبارکه از هر نظر برای توانمندسازی شرکتهای سازندۀ داخلی، خود را متعهد دانسته است، در مقابل نیز میطلبد که شرکتهای سازنده نیز به دور از هرگونه تفکر خرید انحصاری، همواره بر ارتقای سطح کیفی محصولات و تجهیزات بومی سازی شده خود همت گمارند.
توجه به موضوع قیمت تمام شده و قابل رقابت با بازارهای جهانی برای تجهیزات بومی سازی شده از دیگر نکاتی بود که تولائیان ضمن اشاره به آن گفت: به موازات کیفیت، قیمت تمام شدۀ رقابتی اقلام بومی سازی شده نیز بهعنوان یک الزام باید مدنظر قرار گیرد. از اینرو با توجه به مزیتهایی که در کشور ما وجود دارد، سازندگان باید به گونه ای تجهیزات را بومی سازی کنند که تولیدات داخلی از لحاظ کیفی قابل رقابت و از نظر قیمت تمام شده به مراتب مناسبتر از انواع مشابه خارجی باشد. به خاطر داشته باشیم حمایت از تولید داخلی نباید به بیراهه رود و باعث ضرر و زیان مردم، مصرف کنندگان و سهامداران شود.

وی با بیان اینکه در فولاد مبارکه همۀ واحدهای زیر مجموعۀ معاونت خرید برای تحقق این امر آمادۀ هرگونه همکاری هستند، افزود: به همین منظور و حتی برای تأمین اقلام مصرفی و مواد اولیۀ شرکت از همۀ شرکتهای دانش بنیان یا شرکتهای تولیدی دعوت می کنیم که برای سربلندی کشور و رهایی از هرچه بیشتر از وابستگی آستین همت بالا زنند. این در حالی است که بالطبع فولاد مبارکه هم به منظور حمایت از این شرکتها و استفاده از کالای بومی سازی شده بسته به نوع کار و یا سرمایه گذاری آنها تعهد مدیریتی خواهد داشت تا در درازمدت از آن استفاده کند.

معاون خرید فولاد مبارکه افزود: فولاد مبارکه اقلام موردنیاز خود را از طریق سامانۀ برنامه ریزی خرید اعلام می کند. با استفاده از این بانک اطلاعاتی شرکتها می توانند دربارۀ کالاهایی که تولید داخلی ندارد، اطلاعات بیشتری کسب کنند و برای انتقال دانش فنی و بومی سازی آن با حمایت فولاد مبارکه اقدام کنند.

تصاویر
  • فولاد مبارکه همواره از تولید داخل و بومی سازی حمایت کرده است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها