Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
راهکارهای توسعه زیرساخت در صنعت فولاد
 

راهکارهای توسعه زیرساخت در صنعت فولاد

چهارشنبه، 09 اسفند 1396 | Article Rating

معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو که در بیستمین سمپوزیوم فولاد در جزیره کیش سخن می گفت،‌ تصریح کرد: طرح های زیرساختی در قالب بسته های سرمایه گذاری به بخش خصوصی ارایه شود به طوری که از انگیزه های لازم را نیز ایجاد کند.


سعدمحمدی افزود: توجه به اولویت های زیرساختی طرح جامع فولاد و تمرکز در احداث پروژه های جدید- که هنوز اجرایی نشده اند- در سواحل جنوبی از دیگر راهکارهای توسعه زیرساخت ها است.

سعدمحمدی یادآور شد: بهتر بود بیشتر واحدهای فولادی را در کنار آب احداث می‌کردیم اما متاسفانه اینطور نشد.
به گفته وی، اولویت بندی طرح های زیرساختی با هدف بهره وری بیشتر و جلوگیری از اتلاف منابع نیز راهی برای تحقق اهداف توسعه زیرساخت های طرح جامع فولاد است.

سعدمحمدی یادآور شد: در این بخش آنطور که نیاز بوده سرمایه گذاری های لازم صورت نگرفته است. وی از بالابودن هزینه ها و نبود تمرکز منطقه ای در آماده سازی زیرساخت، به عنوان موانع سال های اخیر در این بخش یاد کرد.

وی گفت:‌ تامین نقدینگی و محدودیت تامین اعتبارات نیز از عواملی است که توسعه زیرساخت ها را با کندی مواجه کرده است، اما راهکارهای ارایه شده می تواند چالش های فعلی را برطرف سازد.

پیش بینی صادرات 9 میلیون تنی

معاون ایمیدرو در بخش دیگری از سخنانش گفت: احتمال رسیدن به صادرات ۹ میلیون تن فولاد در سال جاری بسیار محتمل است.

سعد محمدی تاکید کرد: ظرفیت تولید فولاد خام در کشور به ۳۳ میلیون تن رسیده و برای تحقق اهداف چشم انداز ۲۲ میلیون تن فاصله داریم.

وی خبر داد که احداث دو واحد آهن اسفنجی هر یک با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن در قروه و بیجار با مشارکت ایمیدرو و بخش خصوصی قطعی شده است.

سعد محمدی با بیان اینکه در زمینه گندله کسری خاصی نداریم اظهار داشت: در بخش اکتشاف و زمینه‌سازی برای افزایش تولید سنگ آهن نیاز به کار بیشتری است.

وی در عین حال خاطر نشان کرد: در چشم انداز، با کمبود ذخایر سنگ آهن مواجه هستیم. این در حالی است که برای تحقق تولید ۵۵ میلیون تن فولاد به ۱۶۲ میلیون تن سنگ آهن نیاز داریم.

تصاویر
  • راهکارهای توسعه زیرساخت در صنعت فولاد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها