Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
در توسعه فولاد مکران ظرفیت هشت و نیم میلیون تنی پیش بینی شده است
 

در توسعه فولاد مکران ظرفیت هشت و نیم میلیون تنی پیش بینی شده است

دوشنبه، 21 اسفند 1396 | Article Rating

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار با موقعیت مناسب و همجوار آبهای آزاد اقیانوس هند پیوند دهنده بازارهای قفقاز، شرق اروپا و آسیای میانه است که با تکمیل ظرفیت هشت و نیم میلیون تنی فولاد قادر به ایفای نقش ملی می شود.


عبدالرحیم کردی اظهار کرد: چابهار راه مطمئن، کم هزینه و امن برای انتقال کالاهای مورد نیاز کشورهای منطقه به ویژه ارتباط دهنده کشورهای حاشیه اقیانوس هند به آسیای میانه است.

وی با اشاره به موقعیت بین المللی این کریدور افزود: چابهار فاصله نزدیکی با عمان و کشورهای حاشیه اقیانوس هند دارد و راه مناسب و کم هزینه برای ارتباط بسیاری از این کشورها به آسیای میانه است، چابهار علاوه بر زیرساخت های مناسب بندری و توانایی تخلیه و بارگیری سالانه بیش از هشت و نیم میلیون تن کالا؛ از معافیت های مالیاتی و گمرکی 20 ساله برخوردار است.

رئیس هیئت مدیره منطقه آزاد چابهار ادامه داد: بندر چابهار یکی از چهار راههای اصلی کریدور تجارت جهانی و از موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری در زمینه گردشگری، تجارت، بازرگانی، ترانزیت کالا و کشاورزی برخوردار است.

وی با بیان اینکه بیش از سه هزار شرکت داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در سطح منطقه آزاد چابهار ثبت شده است، خاطرنشان کرد: از همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی دعوت می شود برای حضور و فعالیت تجاری و اقتصادی در منطقه آزاد چابهار حضور پیدا کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار عنوان کرد: پروژه های مهمی در چابهار نظیر فولاد، پتروشیمی و طرح های بزرگ و کوچک اشتغالزا در حال ساخت است، کالاهای تولیدی به ویژه معادن افغانستان از طریق بندر چابهار به دنیا صادر خواهد شد و بسیاری از کشورهای آسیای میانه می توانند صادرات و واردات کالاهای خود را از طریق این بندر انجام دهند.

کردی تاکید کرد: منطقه آزاد چابهار برای ایفای نقش در اقتصاد ملی طرح های بزرگی نظیر پتروشیمی با ظرفیت هشت و نیم میلیون تن و فولاد با ظرفیت 10 میلیون تن پیش بینی شده است.

تصاویر
  • در توسعه فولاد مکران ظرفیت هشت و نیم میلیون تنی پیش بینی شده است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها