Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
فروش فولاد مبارکه با ۵۸ درصد رشد مواجه شد
 

فروش فولاد مبارکه با ۵۸ درصد رشد مواجه شد

شنبه، 18 فروردین 1397 | Article Rating

معاون مالی و اقتصادی فولاد مبارکه گفت: کل فروش سالانه فولاد مبارکه در سال 96 حدود 15 هزار و 802 میلیارد تومان بوده که این مبلغ در قیاس با عملکرد سال گذشته، 58 درصد رشد نشان می‌دهد.


امیرحسین نادری با اشاره به عملکرد یک ماهه تولید و فروش یک ماهه فولاد مبارکه در آخرین ماه از سال 96 اظهار کرد: در آخرین ماه از سال گذشته بیش از 593 هزار تن انواع محصولات فولادی در فولاد مبارکه تولید شد و مقدار فروش این ماه نیز به 681 هزار تن رسید.

وی در ادامه افزود: بر این اساس، فولاد مبارکه موفق شد در آخرین ماه از سال 96 بیش از هزار و 734 میلیارد تومان فروش به ثبت برساند.

معاون مالی و اقتصادی فولاد مبارکه همچنین تصریح کرد: بیشترین آمار تولید اسفند ماه فولاد مبارکه به محصولات گرم با 354 هزار تن اختصاص داشته است.

نادری در رابطه تولید و فروش سالانه فولاد مبارکه نیز خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 6 هزار و 851 تن محصول در فولاد مبارکه تولید شده و مقدار فروش شرکت نیز از 6 هزار و 989 تن فراتر رفته که به معنای وضعیت مناسب فروش شرکت است.

وی متذکر شد: محصولات گرم با 4 هزار و 99 تن بیشترین سهم تولید را داشته و مبلغ فروش آن به 8 هزار و 900 میلیارد تومان رسیده است.

معاون مالی و اقتصادی فولاد مبارکه در رابطه با مبلغ فروش سالانه این شرکت در سال گذشته ابراز داشت: کل فروش سالانه فولاد مبارکه در سال 96 برابر با 15 هزار و 802 میلیارد تومان بوده است که این مبلغ در قیاس با عملکرد سال گذشته، 58 درصد رشد را نشان می‌دهد.

نادری ه در تشریح دلایل رشد فروش فولاد مبارکه در سال گذشته تصریح کرد: عوامل متعددی همچون افزایش قیمت‌های جهانی و نرخ رشد ارز در این امر تأثیرگذار بوده‌اند اما دلیل مهم دیگر رشد فروش در فولاد مبارکه، راه‌اندازی موفقیت‌آمیز طرح‌های توسعه و افزایش ظرفیت شرکت بوده است.

وی با اشاره با انجام اصلاحات مالی در فولاد مبارکه تأکید کرد: در سال گذشته تلاش شد تا با مدیریت تسهیلات دریافتی و هزینه تأمین مالی، هزینه مالی شرکت افزایش نیابد و با تلاش‌های صورت گرفته، استفاده از ابزارهای نوین مالی و جابجایی تسهیلات قبلی با تسهیلاتی با نرخ کمتر، به رغم افزایش فروش، هزینه‌های مالی شرکت افزایش نیافت.

معاون مالی و اقتصادی فولاد مبارکه در رابطه با وضعیت شرکت در سال 97 نیز اعلام داشت: در سال 97 با توجه به راه‌اندازی برخی از طرح‌های توسعه، ظرفیت تولید فولاد مبارکه از 7.5 میلیون تن فراتر خواهد رفت و به دلیل افزایش کمی و کیفی محصولات، حاشیه سود فروش نیز رشد خواهد داشت.

نادری همچنین به بخش سرمایه‌گذاری‌های فولاد مبارکه اشاره کرد و توضیح داد: در سال 96 اصلاح مناسبی در سبد دارایی‌های فولاد مبارکه صورت گرفت و هم اکنون، سهام شرکت‌هایی نظیر معادن فلزات، گل گهر، چادر ملو، هرمزگان و توکا فولاد در سبد دارایی‌های فولاد قرار دارد و انتظار می‌رود بازدهی مناسبی از این سبد نصیب شرکت شود.

تصاویر
  • فروش فولاد مبارکه با ۵۸ درصد رشد مواجه شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها