Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
گام بلند فولاد مبارکه برای توسعه صادرات
 

گام بلند فولاد مبارکه برای توسعه صادرات

یکشنبه، 14 بهمن 1397 | Article Rating
حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه صادرات ما به خاطر این‌که در تحریم‌های ثانویۀ آمریکا، نام فولاد ایران قرار دارد، متوقف شده است گفت: اکنون مذاکراتی با وزارت صمت و بانک مرکزی صورت گرفته تا بتوان راهکارهایی پیدا کرد و صادرات را از سر گرفت. در گذشته، فولاد مبارکه ۱۵ تا ۲۰ درصد تولید خود را صادر می‌کرده و از طریق صادرات، نیازهای ارزی خود را که شامل مواد اولیه و تجهیزات بوده، تأمین می‌کرده است.

وی ادامه داد: ما از ابتدای سال تاکنون، حدود ۷۰۰ هزار تن صادر کرده‌ایم و نزدیک به ۵۰ میلیون یورو از ارز حاصل از فروش کالاهای خود را دریافت کرده‌ایم که معادل حدود ۲۰ درصد ارز حاصل از صادرات این بنگاه صنعتی است.

وی افزود: راهکارهایی برای مقابله با تحریم پیدا کرده‌ایم و می‌خواهیم برای تأمین لوازم و قطعات موردنیاز خود از طریق تمرکز بر تولیدات داخلی و استفاده از بومی‌سازی کالاها وارد عمل شویم و از این ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم. در بخش تجهیزات، کار بومی‌سازی را با کمک تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان و محققان در دستور کار داریم . ضمن این‌که اگر مذاکرات با اروپا به نتیجه برسد، کار ما هم روان‌تر خواهد شد.

بومی سازی، رمز گشایش اقتصادی

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به اینکه شرکت های زیادی به ما مراجعه و اعلام آمادگی کردند که در تولید محصولات وارد عمل شوند بیان کرد: حدود ۷۰ مورد ایده به ما ارجاع شده است که در هر سه حوزۀ متالورژی، برق و مکانیک، در تجهیزات و مواد اولیه بتوانند کالاهای موردنیاز ما را بسازند.

حمیدرضا عظیمیان گفت: با انعقاد قراردادهای بلندمدت سه، پنج و هفت ساله این اطمینان را به سرمایه‌گذاران می‌دهیم که حتی اگر تحریم هم برداشته شده یا اتفاق دیگری رخ دهد، آن‌ها به کار خود ادامه دهند و مطابق قرارداد کار کنند.
تصاویر
  • گام بلند فولاد مبارکه برای توسعه صادرات
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها