Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
اهداف اصلی جشنواره ملی فولاد محقق شد
 

اهداف اصلی جشنواره ملی فولاد محقق شد

ﺳﻪشنبه، 14 اسفند 1397 | Article Rating

بهادر احرامیان، نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در یادداشتی از دستاوردها و تحقق اهداف اصلی نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد گفت.

پیرو تصمیم هیئت مدیره سایق انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و تداوم آن در هیئت مدیره جدید، اقدامات اجرایی نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد با حمایت و مشارکت شرکت های بزرگ فولادی و معدنی کشور اعم از بخش خصوصی و خصوصی شده آغاز شد و با تلاش بدنه کارشناسی و مدیریتی انجمن و سایر دست اندرکاران، جشنواره خوب و وزینی برگزار گردید که بحمدالله نتایج و بازخوردهای مثبتی هم داشته است. علی رغم اینکه نخستین دوره جشنواره ملی فولاد را شاهد بودیم و تجربه می کردیم اما تقریبا اهدافی که انجمن به دنبال آن بود در این جشنواره حاصل شد و به آن دست یافتیم.

یکی از اهداف این جشنواره و نمایشگاه که در سال جاری و در سایه تشدید تحریم های آمریکا برگزار گردید، به حداقل رساندن آسیب هایی است که ممکن است شرکت های تولیدکننده از ناحیه قطع ارتباط با خارج و شرکت های تامین کننده خارجی ببینند. ضمنا در برخی موارد على رغم امکان تامین داخلی قطعات و تجهیزات مورد نیاز واحدهای فولادی، اما به دلیل اطلاع رسانی غیر موثر و عدم شناخت کافی فولادسازان از تامین کنندگان داخلی، هزینه های ارزی زیادی به واحدهای تولیدی تحمیل می شد که قصد داشتیم از خروج این ارز از کشور جلوگیری کنیم. بنابراین تلاش کردیم از طریق ارائه توانمندی های داخلی و دستاوردها و البته فرصت های تامین داخلی در زنجیره فولاد و همچنین شناسایی و معرفی شرکت های دانش بنیان، بومی سازی و ساخت داخل مورد توجه قرار گیرد چراکه ممکن است در این وضعیت، تامین تجهیزات، قطعات یدکی، ملزومات و نیز دانش فنی و مهندسی از خارج از کشور با چالش هایی مواجه شود.

از این رو اقدامات خوبی در این جشنواره در این زمینه ها انجام شد و فضایی برای برقراری ارتباط میان تامین کنندگان و فولادسازان برقرار گردید که منتج به انعقاد تفاهم نامه های همکاری متعدد شد. همچنین ساختار کمیته بومی سازی و کارگروه های فرعی ۸ گانه آن در انجمن شکل گرفت که انتظار می روند نتایج این اقدامات را شرکت های خصوصی و دولتی در ماه های آتی مشاهده خواهند کرد.

تجربه اول انجمن از برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد بسیار مطلوب بوده و نتایج خوبی از آن حاصل شد. لذا اهدافی که در دوره های بعد دنبال خواهیم کرد، علاوه بر موضوعات فوق شامل بررسی و توسعه شبکه سازی این گونه همایش ها است تا این همایش همچون دوره نخست آن که از دل جامعه فولاد برآمد و با یکپارچگی و اتحاد آنان به نحو مطلوب برگزار شد، رویدادی ویژه خانواده بزرگ فولاد باشد و گردهمایی مخصوص تولید کنندگان، بازرگانان، متخصصان و تامین کنندگان حوزه فولاد تداوم یابد. همچنین تلاش خواهد شد تا در دوره های بعد نیز این جشنواره بیشتر بر روی جنبه ها و مسئولیت های اجتماعی انجمن تمرکز نماید و هر سال بسته به شرایط موجود جامعه، موضوع (تم) کلی جشنواره در نظر گرفته شده و برنامه را حول محور آن موضوع به پیش ببریم.

تصاویر
  • اهداف اصلی جشنواره ملی فولاد محقق شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها