Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
توسعه صنعت فولاد را ادامه خواهیم داد
 

توسعه صنعت فولاد را ادامه خواهیم داد

دوشنبه، 27 اسفند 1397 | Article Rating

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان، پیشرفت صنعت فولاد در شرایط تحریم را بسیار ارزشمند دانست و گفت: در این نقطه که هستیم، اکتفا نخواهیم کرد و توسعه را ادامه خواهیم داد.

فرزاد ارزانی با اشاره به ظرفیت اسمی 1.5 میلیون تنی این شرکت گفت: فولاد هرمزگان به عنوان چهارمین فولادساز بزرگ کشور، حدود 8 درصد تولید فولاد خام کشور را به خود اختصاص داده است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه شرکت فولاد هرمزگان در سال 97 نسبت به سال گذشته، علیرغم تحریم‌ها و فشارهای داخلی و خارجی با همت و تلاش کارکنان تولید خود را افزایش داد.

ارزانی اظهار کرد: این شرکت موفق شد در سال 96 یک میلیون 408 هزار تن اسلب و تختال تولید کند که این میزان در سال 97 حدود 3.5 درصد رشد داشته است. همچنین تا تاریخ 18 اسفند ماه سال 96،‌ یک میلیون 457 هزار تن آهن اسفنجی تولید شد که این رقم در سال جاری به یک میلیون 645 هزار تن رسید. این میزان، حدود 13 درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرعامل فولاد هرمزگان ادامه داد: در خرداد 97 ، 158 هزار تن آهن اسفنجی تولید شد که این میزان بیشتر از ظرفیت اسمی ماه بود. همچنین در همان ماه، توانستیم 1157 ذوب داشته باشیم که این ارقام یک رکورد خوبی برای فولاد هرمزگان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به بازار داخلی صنعت فولاد گفت: فولاد هرمزگان در 11 ماهه گذشته موفق شد حدود 648 هزار تن محصول خود را در بازارهای داخلی به فروش برساند که این میزان نسبت به سال گذشته 45 درصد رشد را نشان می‌دهد.

ارزانی با بیان اینکه حیات و پویای یک شرکت بر اساس سودآوری آن است، اظهار کرد: یکی از بحث‌های مهم در هر بنگاه اقتصادی، مدیریت هزینه‌ها است؛ خوشبختانه با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده، هزینه ها مدام در شرکت فولاد هرمزگان در حال رصد است تا این شرکت بتواند سودآور باشد.

اصل استواری شرکت‌ها، منابع انسانی است
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان، اصل استواری کلیه شرکت‌ها را منابع انسانی عنوان کرد و افزود: نیروی انسانی متخصص و توانا می‌توان برای یک شرکت افتخار آفرینی کند. هنگامی یک شرکت به اهدافش دست پیدا خواهد کرد که یک هماهنگی منطقی و خوب بین همه بخش‌های یک شرکت وجود داشته باشد.

ارزانی ادامه داد: در حال حاضر 1600 نفر در شرکت فولاد هرمزگان مشغول به کار هستند و حدود 2200 پیمانکار نیز در مشاغل مختلف فعالیت می‌کنند. خوشبختانه ارتباط خوبی بین نیرو انسانی بخش‌های مختلف با یکدیگر وجود دارد.

برون‌سپاری یک فرهنگ است
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان، با اشاره به نوآوری در صنعت فولاد گفت: فولاد، صنعتی است که تکنولوژی در آن دیر تغییر می‌کند؛ بنابراین باید با توجه به نیازهای این صنعت به صورت بهبود مستمر اجزای آن را مدیریت کرد. این اجزا شامل:‌ ساخت محصول جدید، مدیریت هزینه‌ها و... می‌شود. در نهایت باید به نحوی عمل شود که صرفه اقتصادی فولاد در مقایسه و رقابت با آلیاژهای دیگر بیشتر باشد.

ارزانی با بیان اینکه برون سازی یک فرهنگ است که مدیران شرکت باید به آن توجه کنند، افزود: باید برای بحث برون سپاری، وقت و انرژی بیشتری گذاشته شود. با توجه به مشکلاتی که تحریم‌ها ایجاد کرده‌اند، خوشبختانه صنعت فولاد به این موضوع به طور جدی وارد شده است. همواره نیازهای این صنعت در نمایشگاه‌ها و یا مکان‌های مختلف بیان می‌شود و شرکت‌هایی که می‌توانند این نیازها را فراهم کنند با ایجاد یک رابطه منطقی بومی‌سازی را به جلو پیش می‌برند.

وی ادامه داد: با توجه به تجربه خوبی که شرکت فولاد مبارکه دارد؛ برخی از نیازها در قالب انتقال دانش فنی و یا تفاهم نامه‌ای که بین دو شرکت امضا شده است، پروژه مشترک تعریف می‌شود. خوشبختانه در دو سال اخیر این ارتباط مستحکم‌تر شده است.

ارزانی با اشاره به بخش تحقیق و توسعه شرکت فولاد هرمزگان گفت: در این بخش تفاهم نامه‌‎ها و قراردادهایی با دانشگاه‌های استان منعقد شده است که بتوان با کمک جوانان با استعداد و نخبه ایرانی نیازهای شرکت در بحث مواد،‌ قطعات و تولید محصولات جدید برآورده شود.

وی افزود: خوشبختانه شرکت فولاد توانسته 5 محصول جدید تولید کند که در جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی، محصول ck50 ، انتخاب و لوح تقدیر دریافت کرد. این محصولات برای صنایع نفت و گاز، فولادهای با استحکام بالا، فولادهای دریایی قابل استفاده است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان، معتقد است که شرکت‌هایی موفق هستند که از آغاز کار ، مدام به فکر به روز کردند تکنولوژی‌های خود باشند؛ اگر این امر اتفاق نیافتد از رقبا عقب خواهند ماند.

وی همچنین معتقد است: بنگاه‌های اقتصادی با توسعه زنده هستند و با این کار خون تازه به رگ‌های صنعت تزریق می شود و شرکتی که قصد توسعه نداشته باشد و تکنولوژی خود را به روز نکند، به زودی اضمحلال شرکت آغاز خواهد شد.

کسب موفقیت‌های بی‌شمار توسط فولاد هرمزگان
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان، با اشاره به موفقیت های فولاد هرمزگان در عرصه ورزشی گفت: فولاد هرمزگان در سال 97 موفق شده در زمینه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی قهرمان استان شود. باتوجه به ضوابطی که وجود دارد، امیدورام بتوان در مراحل بالاتر منطقه‌ای و کشوری حضور پیدا کرد.

ارزانی معتقد است که وظیفه شرکت‌ها در بحث مسئولیت اجتماعی این است که در حد توان کمک کنند؛ فولاد هرمزگان با توجه به هماهنگی و همکاری نهادهای مختلف این کار خداپسندانه را به خوبی انجام میدهد.

وی با اشاره به حضور پررنگ شرکت فولاد هرمزگان در نمایشگاه و سمپوزیوم ها عنوان کرد: این شرکت موفق به دریافت تقدیرنامه دو ستاره جایزه ملی تعالی سازمانی، نشان لیاقت حمایت از تولید ملی، صادرکننده نمونه استان شده است. همچنین در بیست و یکمین همایش معرفی شرکت‌های برتر ایران، شرکت فولاد هرمزگان موفق به کسب عنوان پیشرو در بین ۱۰۰ شرکت برتر شد و با ۳۴ پله صعود نسبت به سال گذشته رتبه ۴۲ را در بین شرکت‌های برتر ایران کسب کرد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان، پیشرفت صنعت فولاد در شرایط تحریم را بسیار ارزشمند دانست، عنوان کرد: در طرح توسعه و افزایش ظرفیت، کارهای خوبی انجام شده است، بنابراین در این نقطه که هستیم، اکتفا نخواهیم کرد و توسعه را ادامه خواهیم داد. جایگاه فولاد هرمزگان با همت تمامی کارکنان همه‌ساله رو به بهبود است و با برنامه‌ریزی صورت گرفته در خصوص تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در هرمزگان به‌زودی به قطب بزرگ فولاد کشور تبدیل می‌شویم.

تصاویر
  • توسعه صنعت فولاد را ادامه خواهیم داد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها