Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
انجمن فولاد باید نقش کلیدی در تنظیم بازار ایفا کند
 

انجمن فولاد باید نقش کلیدی در تنظیم بازار ایفا کند

چهارشنبه، 18 اردیبهشت 1398 | Article Rating

خداداد غریب پور، رئیس هیئت عامل ایمیدرو در نشست هم اندیشی با انجمن تولیدکنندگان فولاد از حل مشکلات ارزی بخش معدن و صنایع معدنی خبر داد و افزود: سال گذشته بالغ بر ۹ میلیارد و۲۲۶ میلیون دلار صادرات در بخش معدن و صنایع معدنی داشتیم که زنجیره فولاد با ۴.۱ میلیارد دلار در رتبه نخست قرار دارد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به آمار صادرات و واردات در بخش معدن و صنایع معدنی، می توانیم بالانس ارزی ایجاد کنیم.

غریب پور با بیان اینکه اولویت امسال ما صادرات است و باید موانع صادراتی برداشته شوند، پیش بینی کرد: تا پایان سال جاری، صادرات بخش فولاد به ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار صادرات و واردات این محصولات به ۳ میلیارد و۳۰۰میلیون دلار خواهد رسید که این حاکی از تراز تجاری مثبت خواهد بود.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو بر نقش کلیدی این انجمن در تنظیم بازار تاکید کرد و افزود: در دنیا نهادهای واسطه ای نقش بسیار مهمی در تنظیم بازار دارند. اتفاقات بازار زنده است و باید پیوسته اطلاعات بازار رصد شود به همین دلیل انجمن تولیدکنندگان فولاد می تواند تولید فولاد، عرضه در بازار داخلی و عرضه در بورس را مدیریت کند.

وی خاطر نشان کرد: حضور انجمن تولیدکنندگان فولاد در اتاق فکر معدن می تواند بسیار موثر باشد. انجمن باید تولیدکننده راهکار و جریان تصمیم ساز در بخش معدن باشد.

در این نشست بهرام سبحانی رئیس انجمن فولاد ایران ضمن ارائه گزارشی از میزان تولید و صادرات در بخش فولاد کشور افزود: تولید آهن اسفنجی از ۲۲ میلیون و ۵۶۰هزار تن در سال ۹۶ به ۲۶ میلیون و ۳۵۹ هزار تن در سال ۹۷ افزایش یافت که حاکی ا ز رشد ۱۷ درصدی است.

همچنین طی این نشست اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد بر رفع موانع صادراتی، مشکلات بورس و گمرک، قیمت گذاری، حضور پر رنگ تر انجمن در کمیته های تصمیم گیری فولاد، ایجاد مشوق های صادرات و کمک به افزایش تولید فولادسازان تاکید کردند.

تصاویر
  • انجمن فولاد باید نقش کلیدی در تنظیم بازار ایفا کند
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها