Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
مجمع انجمن تولیدکنندگان فولاد برگزار شد
 

مجمع انجمن تولیدکنندگان فولاد برگزار شد

چهارشنبه، 10 مهر 1398 | Article Rating

مجمع انجمن تولید کنندگان فولاد در تاریخ 9 مهرماه سال جاری در هتل همای تهران با حضور تولیدکنندگان و مدیران حوزه فولاد کشور برگزار شد. در این مجمع علاوه بر ارائه گزارش سالانه و تصمیم گیری برای اقدامات بعدی مجمع، از بانك اطلاعاتی جامع فولاد ايران رونمایی شد.


تلاش انجمن فولاد برای ساماندهی بازار فولاد

در آغاز این مراسم مهندس سید رسول خلیفه سلطانی، دبیر انجمن فولاد گزارش سالانه انجمن را ارائه داد که به مهمترین و تأثیرگذارترین اقدامات انجمن در سال ۹۷ اختصاص داشت.

وی با تأکید بر اینکه مهمترین اقدام انجمن در سال ۹۷ تنظیم بازار بوده است، گفت: انجمن در سال گذشته توانست با دستورالعمل های دستوری دولت مقابله کند و با اصلاح دستورالعمل ها در کمتر از دو ماه فولاد از تلاطم نجات یافت.

وی ادامه داد: در راستای همین مسئله، کمیته تخصصی فولاد شکل گرفت که وظیفه آن این است که بر تصمیماتی که در بازار فولاد گرفته می شود نظارت می کند و هیچ تصمیمی بدون طرح در آن گرفته نمی شود.

خلیفه سلطانی اقدامات مهم دیگر انجمن را در سال ۹۷ که تأثیر زیادی بر سامان گرفتن وضعیت صنعت فولاد کشور داشته اند، اینگونه بیان کرد: اقدامات مهم دیگر انجمن شامل مواردی نظیر؛ اصلاح و تثبیت ارزش پایه صادراتی در سامانه گمرکی، پیگیری مجدانه وضعیت صادرات فولاد، فعال شدن انجمن در حوزه تنظیم بازار، الزام دستگاه های اجرایی به مشورت پذیری از تشکل ها، نهایی شدن پیش نویس استاندارد شمش و مشارکت در پایش اطلاعاتی طرح جامع فولاد هستند.

 

چرخ زنجیره فولاد با هم بچرخد

در ادامه این مراسم دکتر بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان اینکه زنجیره فولاد با هم دیده شود، گفت: پیگیری های انجمن فولاد باعث شدند از انجمن ها در تصمیمات استفاده شود و در اتاق دربسته و یک طرفه تصمیم گیری نشود.

وی با اشاره به اینکه سرکوب قیمت شمش به نفع هیچ کسی نیست، افزود: مشکلات قیمت گذاری و مسائل گمرکی با جدیت دنبال می شود.

سبحانی با تأکید بر اینکه جشنواره ملی فولاد به قضاوت همه مشارکت کنندگان بی نظیر بود، تصریح کرد: با توجه به تحریم ها لزوم بومی سازی احساس شد، که در جشنواره ملی فولاد به آن پرداخته شد.

 

رونمایی از بانک اطلاعاتی جامع فولاد

در ادامه این مراسم توسط دکتر خداداد غریب پور، معاونت وزارت صنعت معدن و تجارت از بانک اطلاعاتی جامع فولاد ایران رونمایی شد. سپس، دکتر بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به پرزنت بانک اطلاعاتی جامع فولاد ایران پرداخت.

تصاویر
  • مجمع انجمن تولیدکنندگان فولاد برگزار شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها