Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
ارزش افزوده در زنجیره فولاد چگونه محقق می شود؟
 

ارزش افزوده در زنجیره فولاد چگونه محقق می شود؟

یکشنبه، 21 مهر 1398 | Article Rating

کنفرانس استیل پرایس (با موضوع زنجیره فولاد، نوآوری و ظرفیت های پنهان) با حضور مديران فولادي و سخنراني دكتر غريب پور امروز 21 مهرماه در هتل استقلال تهران آغاز به کار کرد. گزارشی از این رویداد فولادی را در ادامه بخوانید:


 دکتر غریب پور، رئیس هیئت عامل ایمیدرو به عنوان سخنران اصلی این سمینار با بیان اینکه شرکت های زنجیره فولاد، علاوه بر افزایش ظرفیت تولید، توسعه زیربناها را هم اجرایی کرده اند، گفت: اکتشاف در ۳۰ استان در حال انجام است و هدف آن رفع دغدغه های تامین مواد اولیه صنایع است.

وی ادامه داد: ۴۰۹ هزار کیلومتر مربع به اکتشافات اضافه شده است، و ۶۵ درصد اکتشافات در خدمت ایمیدرو هستند.

 

ارزش افزوده ای که مبارکه در لوله های بدون درز و ذوب آهن در ریل خلق کرده اند

غریب پور با اشاره به اینکه فولاد مبارکه برای لوله های بدون درز ارزش خلق کرده و نیاز ۳۰۰ هزار تنی را برطرف کرده است، تصریح کرد: ذوب آهن در صنعت ریل ارزش ایجاد کرده است و خبرهای خوشی برای ذوب آهن داریم.

وی با بیان اینکه در گل گهر به دنبال تکنولوژی در استخراج هستیم که امیدواریم زودتر این اتفاق بیافتد، افزود:  تکنولوژی برداشت ذخایر از عمق از گل گهر آغاز شد.

وی با تأکید بر اینکه ایمیدرو بخشی از تحریک تقاضا برای مصرف فلزات را با همکاری خودروسازان انجام می دهد، گفت: ودروسازان کشور سالانه یک میلیون انواع فلز مصرف می کنند.

وی ادامه داد: از ۳۴۰۰ شرکت دانش بنیان، ۲۴۵ شرکت مربوط به حوزه معدن و صنایع معدنی است. غریب پور تأکید کرد: پیش بینی می شود میزان صادرات فولاد به ۱۱ میلیون تن برسد.

 

 یزدی زاده مرد سال فولاد ایران شد

در ادامه این مراسم جایزه سال ۹۸ کنفرانس نوآوری در زنجیره فولاد تحت عنوان SEA) steel Excellence Award) به مهندس منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اهدا شد.مهندس یزدی زاده لوح ویژه مرد سال فولاد را از دکتر خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو دریافت نمود. شایان ذکر است این انتخاب از طریق نظر سنجی از فعالان بازار فولاد و مواد اولیه صورت گرفته است. این جایزه در اولین دوره به دکتر بهرام سبحانی رسیده بود.

 

امید سهامداران به سودآوری و ایجاد ارزش افزوده “فولاد” در دوران تحریم

در بخش دیگری از این مراسم، مهندس عظیمیان مدیر عامل فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه به مرحله ای رسیده که فقط فروش محصول نخواهد داشت و در آینده نزدیک تجهیزات خط تولید و تکنولوژی را نیز می فروشد.

وی با بیان اینکه از تغییر رویکرد شرکت های معدنی در تامین پایدار مواد معدنی ناامید شده ایم، افزود: ما هم اکنون با کمبود مواد اولیه مواجه ایم و این حرکت (خام فروشی) زیبنده مملکت نیست.

وی ادامه داد: با وجود قرار گرفتن فولاد مبارکه در لیست تحریم های دولت ترامپ، توانستیم با اجرای برنامه های جدید تولید و فروش به سودآوری مطلوبی برسیم.

عظیمیان تصریح کرد: طراحی و تولید محصولات جدید در فولاد مبارکه و اجرای طرح های توسعه همانند طرح نورد گرم ۲ جزو برنامه های با ارزش افزوده بالایی فولادمبارکه است.

 

تاثیر چین در تغییر حاشیه سود فولادسازان ایرانی

در ادامه این مراسم، مهندس یزدی زاده، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه آینده خوبی برای آینده فولاد ایران از نظر تولید محصولات و تکنولوژی در انتظار است، گفت: بخشی از ظرفیت ۴ میلیون تنی ذوب آهن اصفهان به سبب عدم توازن در زنجیره فولاد خالى است

وی ادامه داد: در ریل خودکفا شدیم و تنها تولیدکننده تیرآهن بال پهن هستیم.

یزدی زاده تصریح کرد: افزایش تولید فولاد چین محاسبات سود فولادسازان را تغییر داد.

 

تولید فولاد ایران در ۷ سال گذشته ۷۲ درصد رشد داشته است

در بخش دیگری از این مراسم، سبحانی رئیس انجمن فولاد گفت: سرانه مصرف فولاد ایران در سال ۲۰۱۸ حدود ۲۰۱ کیلوگرم بوده که ۲۰ کیلوگرم از متوسط خاورمیانه کمتر است.

وی ادامه داد: از ۵۵ میلیون تن فولاد تولیدی هدفگذاری شده در افق ۱۴۰۴، حدود ۲۰ میلیون تن باید صادر شود که لازم است برای آن برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه، تولید فولاد ایران در ۷ سال گذشته ۷۲ درصد رشد داشته است، افزود: در همین ۷ سال از یک واردکننده مطلق به یک صادرکننده مطلق رسیده ایم.

رئیس انجمن فولاد تصریح کرد: نرخ میلگرد صادراتی ایران بر خلاف روندهای جهانی ۲۰ تا ۶۰ دلار کمتر از قیمت شمش است! در حالی که سرکوب قیمتی فولاد در بازار داخل علاوه بر اینکه کاهش ارزآوری صادرات فولاد را به دنبال داشته توازن قیمتی زنجیره فولاد را نیز بر هم زده است.

سبحانی با اشاره به اینکه اطلس ملی فولاد ایران چراغ راهنمای خوبی برای سرمایه گذاران و سیاست گذاران برای ایجاد توازن در زنجیره فولاد است، گفت: سامانه جامع بومی سازی زنجیره آهن و فولاد طی دو هفته آینده آغاز به کار خواهد کرد.

تصاویر
  • ارزش افزوده در زنجیره فولاد چگونه محقق می شود؟
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها