Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
میزان کاهش ارزبری تولید محصولات فولادی
 

میزان کاهش ارزبری تولید محصولات فولادی

شنبه، 06 اردیبهشت 1399 | Article Rating

مدیرعامل فولاد خراسان درباره مواجهه صنعت فولاد با تحریم‌ها، گفت: تحریم‌های ظالمانه به فرصتی تبدیل شد تا شرکت‌های فولادی به بومی‌سازی روی بیاورند و تولید داخلی را در کانون توجه خود قرار دهند. ای کاش، این توجه به بومی‌سازی پیش از این شکل می‌گرفت و این واقعیت دارد که ما فرصت زیادی را از دست دادیم.

وی افزود: با این حال امروز نیز دیر نشده است. پیش از این، برای تولید محصولات فولادی، ارز زیادی از کشور خارج می‌شد و آمارها حاکی از این بود که تولید هر تن محصول فولادی، بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ دلار ارزبری دارد. اما امروز آمارهای جسته و گریخته، حاکی از این است که ارزبری تولید هر تن محصول فولادی در کشور به زیر ۱۰۰ دلار به ازای هر تن رسیده است.

از مرحله تفاهم نامه به قرارداد رسیدیم

غفوری در مورد فعالیت‌های مجتمع فولاد خراسان در زمینه بومی‌سازی تجهیزات صنعت فولاد و استفاده از ظرفیت‌های داخلی گفت: ما به داخلی سازی به عنوان یک حلقه مفقوده در این مجتمع نگاه می کنیم و برای برطرف کردن این خلاء در همان ماه نخست مسئولیتم در فولاد خراسان، برنامه‌ریزی جدی در این حوزه را آغاز کردم. بدین ترتیب، تلاش شد تا در این حوزه، از حالت تفاهم‌نامه و پروژه خارج شویم و کارها به قرارداد منجر شود و در واقع، در حوزه بومی‌سازی و استفاده از تجیهزات ساخت داخل، انتقال به کار عملیاتی صورت گیرد.

مدیرعامل فولاد خراسان از این خبر داد که به زودی یک مدیریت جدید با نام «مدیریت بومی‌سازی» در مجتمع فولاد خراسان راه‌اندازی می‌شود و خود وی بر کار کمیته بومی‌سازی نظارت می‌کند.

اطلاعات سازندگان را در نمایشگاه ملی فولاد ثبت کردیم

کسری غفوری در مورد دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران گفت: خوشبختانه استقبال از این نمایشگاه از حیث تعداد بازدیدکننده بسیار خوب بود. همچنین این نمایشگاه بالای ۵۰ اسپانسر داشت که موفقیت بزرگی است و نشان می‌دهد تا چه حد این نمایشگاه برای شرکت‌های فولادی اهمیت دارد.

مدیرعامل فولاد خراسان در مورد رابطه بین این مجتمع و شرکت‌های سازنده تجهیزات فولادی که در نمایشگاه ملی فولاد شکل گرفت، گفت: در روزهای برگزاری نمایشگاه، هر روز قریب به ۲۰۰ شرکت از غرفه فولاد خراسان بازدید داشتند. این شرکت‌ها با همکاران ما در بخش فنی-بهره‌برداری و بخش خرید و فروش ارتباط برقرار کردند و اطلاعات و توانمندی‌های آنان ثبت شد. این نمایشگاه نشان داد که در حوزه دانش‌بنیان‌ها، اتفاقات خوبی در صنعت فولاد روی داده است و این صنعت می‌تواند از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان، استفاده بهینه کند.

با بهترین شرکت ها قرارداد خواهیم داشت

کسری غفوری در پاسخ به این‌ سوال که آیا ارتباطات شکل‌گرفته به امضای قرارداد نیز منجر شده است، گفت: در هر حوزه از ساخت داخل، چندین شرکت حضور دارند که اطلاعات آن‌ها ثبت شده است. مجتمع فولاد خراسان، ظرفیت‌های این شرکت‌ها را بررسی خواهد کرد تا در هر حوزه، بهترین شرکت را انتخاب کند و با آن‌ها قرارداد امضا نماید.

مدیرعامل فولاد خراسان همچنین خبر داد که این مجتمع یک قرارداد جدید را در حوزه ریخته‌گری و ذوب با «یک نهاد توانمند دولتی» به پیش می‌برد که پس نهایی شدن کار، اطلاعات این قرارداد منتشر می‌شود. وی همچنین گفت در موضوع الکترود، یک قرارداد دنبال می‌شود که نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

تصاویر
  • میزان کاهش ارزبری تولید محصولات فولادی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها