Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
وزارت صمت تمام معاملات شمش فولادی در بورس کالا را ابطال کرد
 

وزارت صمت تمام معاملات شمش فولادی در بورس کالا را ابطال کرد

یکشنبه، 07 اردیبهشت 1399 | Article Rating

امروز یک‌شنبه هفتم اردیبهشت ۲۰ هزار تن شمش فولادی در بورس کالا عرضه شد اما وزارت صمت در ادامه رویه ابطال معاملات، به دلیل مباحث قیمتی، کلیه معاملات را باطل اعلام کرد و هیچ‌یک از معاملات، تأیید نهایی را کسب نکرد.

از بورس کالا حاکی از این بود که امروز وزارت صمت کلیه معاملات شمش فولادی را ابطال کرده است. روز گذشته نیز  ۲۹ هزار و ۳۹۲ تن میلگرد و تیرآهن در تالار محصولات صنعتی بورس کالا عرضه شد که وزارت صمت، معاملات بیش از ۱۰ هزار تن از این مقاطع طویل فولادی عرضه‌شده را ابطال کرد. بدین ترتیب، دمینوی ابطال معاملات در دومین روز کاری هفته نیز ادامه یافت.

معاملات امروز شمش فولادی در حالی ابطال شد که بار دیگر وزارت صمت در تعیین قیمت پایه عرضه شمش فولادی، به فرمول کارگروه تنظیم بازار پایبند نبود. قیمت پایه عرضه شمش، امروز ۳۹۵۱ تومان به ازای هر کیلو بود؛ اگر وزارت صمت می‌خواست به فرمول خود پایبند باشد، با توجه نرخ هفتگی ارز نیمایی که در عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا مبنا قرار گرفته (قیمت ۱۳۸۹۹ تومان برای هر دلار آمریکا)، قیمت پایه عرضه شمش باید ۴۰۰۸ تومان در روز جاری می‌بود. (کارگروه تنظیم بازار طبق مصوبه خود، اعلام کرده که قیمت پایه عرضه شمش فولادی در بورس کالا، بر اساس ۸۳ درصد قیمت شمش صادراتی ایران در خلیج فارس است که به صورت هفتگی از مجله متال بولتن استخراج می‌شود. آخرین قیمت شمش صادراتی ایران، ۳۴۷.۵ دلار به ازای هر تن بوده است.)

تصاویر
  • وزارت صمت تمام معاملات شمش فولادی در بورس کالا را ابطال کرد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها