Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
چوب وزارت صمت لای چرخ تولید فولاد
 

چوب وزارت صمت لای چرخ تولید فولاد

دوشنبه، 15 اردیبهشت 1399 | Article Rating

رضا شهرستانی، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در خصوص ابطال معاملات فولاد گفت: وقتی خریدار و فروشنده با عقل و درایت و براساس نیاز و دارایی اقدام به انجام معامله می‌کنند، ابطال معاملات در بورس کالا چه معنای اقتصادی دارد که وزارت صمت در سال جهش تولید و اوضاع سخت کرونا به جای حمایت از تولید، چوب لای چرخ تولید می‌گذارد.

رضا شهرستانی  با بیان اینکه متاسفانه وزارت صمت بدعت ناروایی را در بازار بورس شکل داد و آن، ابطال معاملات است، افزود: معامله بورسی بر اساس عرضه و تقاضا انجام می‌شود، خریدار و فروشنده هرکدام با عقل و درایت و براساس نیاز و دارایی اقدام به خرید می‌کنند اما در کمال حیرت، در نهایت معاملات ابطال می‌شود که تنها نتیجه آن بهم‌خوردگی برنامه‌ریزی تمام تولیدکنندگان و فروشندگان است.

وی ادامه داد: ابطال معاملات، نگاه و تفکر معامله در بورس به عنوان شفاف‌ترین نهاد اقتصادی کشور را خدشه‌دار کرده و این موضوع باعث تأسف برای نظام اقتصادی کشور است.

تبعات ابطال معاملات در بورس کالا

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در خصوص پیامدهای باطل شدن معاملات تصریح کرد: افرادی که در دو سوی این معامله قرار دارند، بر اساس دارایی و داشته‌های خود برنامه‌ریزی کرده و با چنین محاسبه‌ای اقدام به خرید و فروش می‌کنند ضمن آنکه برهم زدن پروسه معامله تولیدکنندگان به‌صورت دومینو، عواقب بدتری را به کل صنعت کشور تزریق و تحمیل می‌کند.

وی در ادامه با انتقاد از ایجاد محدودیت‌های بی‌جا از سوی وزارت صمت گفت: محدودیت در یک پنجره چه معنایی در نظام شفاف اقتصادی دارد و نهادهای تصمیم‌گیر با چنین عملکردی تنها معنای نظام بازار را از بین می‌برند؛ وزارت صمت بیرون از گود نشسته و نرخ‌گذاری می‌کند که با این روال دیگر اسم معامله را بر عرضه و تقاضای تولیدکنندگان نمی‌توان گذاشت.

شهرستانی با اشاره به اینکه نظام تولید کشور از این ابطال‌ها صدمه‌دیده، افزود: تمام تولیدکنندگان نسبت به تحمیل چنین ابطال‌هایی به بازار ناراحت بوده و اعتراض دارند چراکه با چنین وضعی باید فعالیت خود را متوقف کنند زیرا نمی‌دانند که با چه نرخی اقدام به خرید و فروش می‌کنند و هزینه تولید برای آن‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

این عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در پایان خاطرنشان کرد: امسال با عنوان «جهش تولید» نامگذاری شده است و با وضعیت کرونا، دو ماه است که اغلب واحدهای تولیدی به‌صورت تعطیل درآمده‌اند و به‌جای آنکه مقام‌های ناظر از تولید کشور حمایت کنند تا بازار گام‌های روبه‌جلویی را بردارد، مداوم چوب لای چرخ تولید می‌گذارند.

تصاویر
  • چوب وزارت صمت لای چرخ تولید فولاد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها