Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
وضعیت تولید فولاد ایران در سه ماه نخست سال جاری
 

وضعیت تولید فولاد ایران در سه ماه نخست سال جاری

شنبه، 28 تیر 1399 | Article Rating

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، آمار تولید فولاد کشور در دوره سه ماهه نخست سال جاری را منتشر کرد. طبق آمار منتشرشده، مجموع تولید فولاد میانی کشور با رشد سه درصدی نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته به ۷ میلیون و ۱۳۵ هزار تن رسیده است؛ با این حال، تولید بیلت و بلوم در سه ماهه نخست امسال، نزولی بوده است.

 طبق آمارهای انجمن فولاد، تولید فولاد میانی کشور در دوره سه ماهه نخست سال ۹۹، ۷ میلیون و ۱۳۵ هزار تن بوده است که از این میان، سهم بیلت و بلوم، ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار تن و سهم اسلب، ۳ میلیون و ۱۵ هزار تن بوده است. تولید بیلت و بلوم در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۳ درصدی و تولید اسلب، رشد ۱۲ درصدی را تجربه کرده است.

آمار تولید محصولات فولادی

در سه ماهه نخست سال جاری، در مجموع تولید محصولات فولادی نسبت به دوره مشابه سال گذشته، رشد جزئی یک درصدی داشته است. مجموع تولید محصولات فولادی در فصل بهار امسال، ۵ میلیون و ۳۳۵ هزار تن بوده است که تنها ۶۴ هزار تن بیش از دوره مشابه سال قبل است.

تولید مقاطع طویل فولادی با رشد ۴ درصدی نسبت به فصل بهار سال گذشته، به ۲ میلیون و ۶۶۱ هزار تن رسیده است. از میان مقاطع طویل فولادی، تولید میلگرد رشد ۵ درصدی و تولید تیرآهن کاهش یک درصدی را تجربه کرده است. تولید نبشی، ناودانی و سایر مقاطع طویل نیز در سه ماهه نخست امسال، کاهش ۵ درصدی را تجربه کرده است.

میزان تولید ورق گرم در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، یک درصد رشد داشته و به ۲ میلیون و ۲۹۴ هزار تن رسیده است است. تولید ورق سرد با رشد ۱ درصدی به ۶۵۵ هزار تن و تولید ورق پوششدار با کاهش ۲۵ درصدی به ۳۲۲ هزار تن رسیده است. مجموع تولید مقاطع تخت فولادی نیز با کاهش ۱ درصدی به ۲ میلیون و ۶۷۴ هزار تن رسیده است.

رشد تولید آهن اسفنجی بیش از رشد تولید فولاد میانی

تولید آهن اسفنجی در دوره سه ماهه نخست سال جاری با رشد ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۸ میلیون و ۱۳۳ هزار تن رسیده است. رشد تولید آهن اسفنجی در سه ماه نخست امسال بیش از رشد تولید فولاد میانی بوده است که این نکته امیدوارکننده‌ای است. سال گذشته، زنجیره فولاد با مشکل کمبود آهن اسفنجی روبرو بود.

جدول زیر که جزئیات تولید فولاد ایران در سه ماه نخست امسال را نشان می‌دهد، ببینید:

 

تصاویر
  • وضعیت تولید فولاد ایران در سه ماه نخست سال جاری
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها