Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
نفع کاهش قیمت شمش فولادی به مردم نرسید
 

نفع کاهش قیمت شمش فولادی به مردم نرسید

شنبه، 19 مهر 1399 | Article Rating

سیدرسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اظهار داشت: در جریان معاملات دو روز اخیر بورس کالا که شمش و میلگرد معامله شده است، نکات جالبی به چشم می‌خورد که حاکی از مقاومت میلگرد به کاهش قیمت حداقل به اندازه شمش است. بنابراین در صورت تداوم این روند، مصرف‌کنندگان نهایی هیچ نفعی از کاهش قیمت شمش فولادی نمی‌برند و این ارزانی قبل از رسیدن به مردم گم می‌شود!

سید رسول خلیفه سلطانی با بیان این مطلب گفت: عرضه‌های دو روز کاری گذشته (در روزهای ۱۵ و ۱۶ مهر)، اولین عرضه‌های شمش و میلگرد پس از روی کار آمدن وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت و تاکید ایشان بر کاهش قیمت فولاد محسوب می‌شود و همان طور که مشاهده شد، با همکاری حداکثری فولادسازان، بیش از ۸۲ هزار تن انواع شمش فولادی را با کاهش ۱۵ درصدی قیمت و با ۱۵۰۰ تومان پایین‌تر از نرخ‌های قبلی عرضه کردند و در واقع برادری خود را اثبات کردند.
دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد اضافه کرد: در واقع فولادسازان علی رغم بالابودن نرخ مواد اولیه خود و افزایش نرخ ارز اما برای حمایت از مصرف‌کننده واقعی پیش قدم شدند و انتظار داشتیم با کنترل و نظارت وزارت صمت، نفع این کاهش قیمت به مردم برسد اما با عرضه‌هایی که چهارشنبه در محصولات نوردی رخ داد، مشخص شد که جنجال و هیاهوی عده‌ای که دم از حقوق مصرف‌کننده می‌زنند، فقط برای منافع شخصی آنها بوده است به طوری که علی رغم کاهش ۱۵۰۰ تومانی قیمت شمش، قیمت میلگرد آن هم در بورس کالا فقط حدود ۴۰۰ تومان کاهش پیدا کرد و در واقع این ارزانی شمش فولاد در میانه راه گم شد و به مردم نرسید!

آدرس غلط دلالان برای تنظیم بازار فولاد

خلیفه سلطانی تصریح کرد: بر اساس آمارهای رسمی بورس کالا، نوردکارانی که شمش مورد نیاز خود را از بورس کالا خریده‌اند، فقط ۳۵ درصد از آن را به صورت محصول در بورس کالا عرضه کرده‌اند. همین مسئله در عرضه‌های دو روز اخیر هم مشهود است به طوری که فولادسازان در هفته گذشته ٧٧ هزار تن شمش عرضه کرده‌اند اما فقط حدود ٢٧ هزار تن میلگرد توسط کارخانجات نوردی (به جز خود مصرفی‌ها) عرضه شده، آن هم با نرخی ١۵ درصد بالاتر از شمش!
دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد خاطرنشان کرد: انجمن فولاد بارها اعلام کرده است که تنظیم بازار فولاد بایستی از محصول نهایی که به دست مردم می‌رسد آغاز شود اما متاسفانه با آدرس غلطی که برخی دلالان به وزارت صمت داده اند، تمرکز تنظیم بازار فولاد به روی شمش که در میانه زنجیره قرار دارد رفته است. لذا امیدواریم وزیر جدید صمت با درک صحیح از واقعیت‌ها، آدرس‌های درست را شناسایی کند و بر اساس منافع مصرف‌کنندگان نهایی یعنی عموم مردم برای فولاد تصمیم بگیرد. انجمن فولاد هم همانگونه که در نامه تبریک خود به جناب دکتر رزم حسینی اعلام کرده، آماده همکاری همه جانبه در این مسیر است.

تصاویر
  • نفع کاهش قیمت شمش فولادی به مردم نرسید
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها