Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بورس کالا: شیوه‌نامه جدید تنظیم بازار فولاد، تغییری در نحوه عرضه و تعیـین قیمـت پایه محصولات فولادی ایجاد نمی‌کند
 

بورس کالا: شیوه‌نامه جدید تنظیم بازار فولاد، تغییری در نحوه عرضه و تعیـین قیمـت پایه محصولات فولادی ایجاد نمی‌کند

شنبه، 01 آذر 1399 | Article Rating

 بورس کالا با ارسال اطلاعیه‌ای به سامانه کدال بورس در خصوص «شـیوه‌نامـه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیـره فـولاد» که در هفته گذشته توسط معاون اقتصادی رئیس جمهور ابلاغ شد، شفاف‌سازی کرد.

در اطلاعیه‌ شفاف‌سازی بورس کالا آمده است: «در رابطه با محصولات فولادی که هم اکنون در بورس کالای ایران عرضه و معامله می‎شود، بر اساس اطلاعات در دسترس، شیوه‌نامه مزبور در مقایسـه بـا سـایر مصوبات مراجع دیگر در خصوص بازار فولاد، تفاوت با اهمیتی در نحوه عرضه و تعیـین قیمـت پایه این محصولات ایجاد نمی‎نماید».

بورس کالا همچنین اعلام کرده است: تا زمان اعلام برنامه وزارت صنعت، معدن و تجـارت در خصـوص میـزان و نحوه عرضه محصولات سایر بخش‎های زنجیره فولاد، امکان برآورد تـاثیر این شیوه‌نامه بـر ارزش معـاملات بـورس کالا امکان پذیر نیست.

گفتنی است «شـیوه‌نامـه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیـره فـولاد» که نمایندگان مجلس، فعالان بازار سرمایه و تولیدکنندگان فولاد قبلا مخالفت خود با آن را اعلام کرده بودند، سرشار از ابهامات و تناقضات اساسی و اجرایی و البته امضاهای طلایی فراوان است. ارزان فروشی دستوری فولاد در بورس کالا که از مفاد این شیوه نامه استنباط می‌شود، قبلا در سال ۹۷ هم تجربه شده و بیش از ۵۰ روز دوام نداشته و پرونده‌های موسوم به “مابه‌التفاوت” هنوز در شرکت‌ها باز است. با وجود ابهامات پیرامون شیوه‌نامه ابلاغ‌شده توسط معاون اقتصادی رئیس جمهور، بورس کالا علام کرده است که این شیوه‌نامه «تفاوت با اهمیتی» در عرضه و تعیین قیمت پایه محصولات فولادی ایجاد نمی‌کند.

تصویر اطلاعیه شفاف‌سازی بورس کالا در این خصوص را ببینید:

 

تصاویر
  • بورس کالا: شیوه‌نامه جدید تنظیم بازار فولاد، تغییری در نحوه عرضه و تعیـین قیمـت پایه محصولات فولادی ایجاد نمی‌کند
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها