Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
پاسخ بورس کالا به درخواست وزارت صمت
 

پاسخ بورس کالا به درخواست وزارت صمت

ﺳﻪشنبه، 16 دی 1399 | Article Rating

بورس کالا درخواست معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت برای کاهش قیمت پایه شمش و محصولات فولادی به 70 درصد نرخ‌های منطقه CIS را رد کرد. بورس کالا با ارسال نامه‌ای به داریوش اسماعیلی معاون امور معادن وزیر صمت اعلام کرد که بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص قیمت پایه عرضه محصولات در بورس کالا برعهده سازمان بورس و اوراق بهادار و یا شورای عالی بورس است و درخواست اسماعیلی به بخش مربوطه در سازمان بورس و اوراق بهادار و دبیرخانه شورای عالی بورس جهت طرح و اتخاذ تصمیم در شورای عالی بورس ارسال می‌شود.

داریوش اسماعیلی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در نامه‌ای خطاب به بورس کالا نوشته بود که از امروز سه‌شنبه ۱۶ آذر، قیمت پایه معاملات محصولات فولادی در بورس کالا باید بر اساس ۷۰ درصد قیمت‌های منطقه CIS لحاظ شود.

بورس کالا با ارسال نامه‌ای به اسماعیلی درخواست وی را رد کرده است. در نامه بورس کالا آمده است: «در روابط میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار با شرکت بورس کالای ایران، قوانین و مقررات بازار سرمایه حاکم بر بورس‌های کالایی در رابطه با قیمت کالاها و محصولات، تأیید معاملات، سقف رقابت حسب ضوابط مصوب مربوط مجری خواهد بود. در سایر موضوعات مشترک و مرتبط، پس از برگزاری جلسات هماهنگی بین بورس کالا و وزارت صنعت، معدن و تجارت، ضوابط پیشنهادی حسب مورد به سازمان بورس و اوراق بهادار و یا شورای عالی بورس برای بررسی و تصمیم در چارچوب قوانین و مقررات ارائه می‌شود. [لذا] موضوع نامه جنابعالی [یعنی معاون معدنی وزارت صمت] به بخش مربوط در سازمان بورس و اوراق بهادار و دبیرخانه شورای عالی بورس جهت طرح و اتخاذ تصمیم در شورای عالی بورس ارجاع خواهد شد».

نامه «الزام‌آور» و البته غیرقانونی اسماعیلی به بورس کالا در حالی ارسال شده بود که اولاً بورس کالا زیرمجموعه وزارت اقتصاد نیست و وزارت صمت نمی‌تواند سازوکار فعالیت آن را تعیین کند و ثانیاً شیوه‌نامه تنظیم بازار فولاد، توسط معاون اقتصادی رئیس جمهور ابلاغ شده بود و اگر قرار است تغییری در شیوه‌نامه داده شود، نه از رهگذر معاونت امور معادن وزارت صمت، بلکه از رهگذر معاونت اقتصادی رئیس جمهور، ستاد اقتصادی دولت و بعد از تصویب در شورای عالی بورس باید این تغییر صورت گیرد.

متن نامه بورس کالا به معاون امور معادن وزارت صمت را ببینید:

 

تصاویر
  • پاسخ بورس کالا به درخواست وزارت صمت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها