Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
پاسخ به یک ابهام: آیا صادرات سنگ آهن آزاد شده است؟
 

پاسخ به یک ابهام: آیا صادرات سنگ آهن آزاد شده است؟

یکشنبه، 05 بهمن 1399 | Article Rating
ا نامه اخیر سعید عباسپور مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت به گمرک این شائبه به‌وجود آمده است که صادرات سنگ آهن، کنسانتره و گندله آزاد شده است و نیاز به تیک صادراتی وزارت صمت ندارد. بررسی چیلان نشان می‌دهد که آزاد شدن صادرات سنگ آهن صحت ندارد: در واقع صادرات سنگ آهن همچنان نیاز به تأیید دفتر صنایع معدنی وزارت صمت دارد و علاوه بر دریافت «تیک صادراتی»، عوارض ۲۵ درصدی صادرات سنگ آهن نیز باید پرداخت شود.

از منابع مطلع حاکی از این است که نامه ۲۷ دی‌ماه مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت به گمرک تنها بدین معناست که مقررات وضع‌شده در ۷ تیرماه سال جاری برای صادرات سنگ آهن ملغی شده و مقررات پیشین در مورد صادرات سنگ آهن، از جمله الزام به دریافت تیک صادراتی از دفتر صنایع معدنی وزارت صمت و پرداخت عوارض گمرکی، همچنان پابرجاست.

در تیرماه سال جاری، برای حمایت از واحدهای تولید فولاد و استفاده حداکثری از ظرفیت تولید فولاد در کشور مقرر شد که صادرات سنگ آهن، کنسانتره و گندله تنها به اقلامی محدود شود که مورد استفاده تولیدکنندگان فولاد کشور نیست و صادرات در این اقلام نیز تنها با تأیید معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت و پرداخت عوارض صورت گیرد. اکنون این دستورالعمل که از تیرماه تاکنون نافذ بوده، ملغی شده است.

پیگیری  چیلان  از منابع موثق نشان می‌دهد که صادرات سنگ آهن، کنسانتره و گندله از این به بعد بر اساس نامه ۷ خرداد ۹۸ وزیر صمت به گمرک صورت خواهد گرفت. طبق این نامه، صادرات سنگ آهن، کنسانتره و گندله پس از دریافت تیک صادراتی وزارت صمت و پرداخت عوارض ۲۵ درصدی امکان‌پذیر خواهد بود. تصویر این نامه را ببینید:

 

تصاویر
  • پاسخ به یک ابهام: آیا صادرات سنگ آهن آزاد شده است؟
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها