Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
نیازی به تدوین قانون برای زنجیره فولاد وجود ندارد
 

نیازی به تدوین قانون برای زنجیره فولاد وجود ندارد

ﺳﻪشنبه، 21 بهمن 1399 | Article Rating

بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درباره علت صدور نامه فولادسازان به رئیس مجلس توضیح داد: تاکنون سابقه نداشته است که مجلس شورای اسلامی به معاملات تجاری ورود کند. فولاد هم مانند تمام کالاهای تجاری یک بازار ویژه خود را دارد و علاوه بر این، تمام محصولات فولادی هم‌اکنون از طریق بورس عرضه می‌شود و تولیدکنندگان محصولاتشان را به بورس می‌آورند و خرید و فروش معاملات کاملا شفاف و روشن است.

وی با تاکید بر این که ضرورتی برای تهیه مجدد قانون برای زنجیره فولاد کشور وجود ندارد، ادامه داد: در اوضاع فعلی بازار فولاد، مجلس به این حوزه ورود کرده است و تلاش می‌کند برای این بازار قانون تدوین کند. اما همه فولادسازان از این موضوع نگرانند و بالاخره این قوانین تبعات و اثراتی روی بورس و بازار خواهد داشت و درخواست فولادسازان این است که فعلا بررسی طرح مجلس به تعویق بیفتد و انجمن تولیدکنندگان فولاد به نمایندگی از شرکت‌های فولادساز این درخواست را مطرح کرده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درباره مهلت ۱۵ روزه سرپرست جدید معاونت معدنی وزارت صمت برای اصلاح شیوه‌نامه فولادی اخیر دولت هم گفت: دو سه تا ماده شیوه‌نامه نیاز به ویرایش دارد که با رفع ایرادات و انجام اصلاحات، این دستورالعمل نهایی خواهد شد و دیگر نیازی به طرح مجلس و قانونی شدن آن نخواهد بود.

سبحانی تصمیم مجلسیان جهت تدوین قانون برای زنجیره فولاد را ضروری ندانست و تاکید کرد: ضرورتی جهت تدوین قانون برای زنجیره فولاد کشور وجود ندارد و بهتر است نمایندگان مجلس به مشکلات و کالاهای اساسی مردم بپردازند.

تصاویر
  • نیازی به تدوین قانون برای زنجیره فولاد وجود ندارد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها