Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
صادرات را نباید به عرضه در بورس گره زد/نظارتها ضعىف است
 

صادرات را نباید به عرضه در بورس گره زد/نظارتها ضعىف است

ﺳﻪشنبه، 21 بهمن 1399 | Article Rating

محمد کشانی عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به بحث های مطرح شده در مورد اصلاح شیوه نامه مدیریت عرضه و تقاضا فولاد که از محمد نهاوندیان سوی دبیر ستاد اقتصادی دولت در اواخر آبان ماه ابلاغ شده بود عنوان کرد: به نطر من شیوه نامه باید در مسیر مصرف کننده نهایی باشد به این معنا که اگر قرار هست اتفاقی روی دهد و کاهش قیمتی که مصرف کننده نهایی از آن بهره ببرد؛ باید به تمام حلقه های زنجیره با هم توجه شود و اگر یک حلقه را گرفته و بقیه را رها کنند؛ همین اتفاقی روی خواهد داد که الان پیش آمده است.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در ادامه تاکید کرد: ما معتقدیم که هر کسی که از بورس شمش خریداری کرده باید به موازات آن محصولات بعدی حاصل از آن هم در بورس عرضه شود نه اینکه مسیر صادرات شمش مسدود شده و در بورس عرضه شود اما وقتی من شمش خریداری کردم میلگرد تولیدی آن را در بورس عرضه نکنیم و راهی بازار آزاد شود؛ این هدف با هدف شیوه نامه بسیار فاصله دارد.
کشانی با بیان اینکه شیوه نامه فعلی نقاط قوتی هم دارد؛ تصریح کرد: نظارت ها باید قوی تر شود و بند عرضه همه محصولات فولادی در بورس باید به طور کامل اجرا شود که هم اکنون اینگونه نیست.
وی تاکید کرد: امسال ما ۳۰ میلیون تن تولید فولاد داریم و مصرف داخلی ۱۴ تا ۱۵ میلیون تن است و اینکه ما صادرات را به عرضه در بورس گره بزنیم به طور قطع باعث خواهد شد تا بازارهایی که به دست آوردیم را از دست بدهیم و هدف ارزآوری محقق نخواهد شد و باید بند مربوط صادرات که به عرضه در بورس گره خورده اصلاح شود.
عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درپایان گفت: واضح است مصرف کننده نهایی میلگرد و پروفیل را خریداری می کند و الا شمش که خریداری نمی کند. سازمان های نظارتی و بورس می توانند در مورد اینکه چه کسی از بورس مواد اولیه خریده اما در بازار آزاد محصول خود را فروخته است، اشراف داشته باشند و کار سختی نیست.

 

تصاویر
  • صادرات را نباید به عرضه در بورس گره زد/نظارتها ضعىف است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها