Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
افزایش ۴ برابری میزان سودآوری صبا فولاد خلیج فارس
 

افزایش ۴ برابری میزان سودآوری صبا فولاد خلیج فارس

شنبه، 14 فروردین 1400 | Article Rating

مهندس سعید بزرگی، مدیر عامل صبا فولاد خلیج فارس با بیان اینکه شرکت صبا فولاد خلیج فارس در سال ۱۳۹۹ موفق به  ثبت رکورد در زمینه تداوم و پایداری تولید شده، بیان داشت: از جمله این دستاوردها، می توان به جابجایی سه رکورد تولید ماهیانه و پنج رکورد تولید اشاره کرد.

وی ادامه داد:  کسب این افتخارات در شرایطی که صنعت فولاد کشور با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می‌کند و اقتصاد کشور درگیر تحریم های فزاینده و همه‌گیری ویروس کرونا بوده است، نشان از آن دارد که مجموعه صبا فولاد خلیج فارس موفق شده با سربلندی از این تنگناها عبور کند و افتخار بزرگی را به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه، پایداری و تداوم تولید در این شرایط، قطعا نیازمند زنجیره تامین بسیار قوی و پشتیبانی است، افزود: این مهم جز با همت و تلاش ستودنی کارکنان مجموعه صبا فولاد خلیج فارس محقق نمی شد.

افزایش بیش از دوبرابری تولید بریکت

بزرگی  با  اشاره به کسب رکوردهای جدید تولید در مجموعه تحت مدیریت خود گفت: مجموعه صبا فولاد خلیج ‌فارس موفق به افزایش تولید ماهانه بریکت خود از ۴۲ هزار تن در ماه  به ۹۰ هزار تن شده است که این افزایش تولید ۲/۲ برابری، ثبت یک رکورد تاریخی و تحقق شعار جهش تولید ملی است.

وی افزود:  میزان سودآوری شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس پایان سال مالی نسبت به سال گذشته ۴ برابر شده است که نشان از ثبت عملکرد قابل توجه در این مجموعه تولیدی است.

مشکلات حوزه زنجیره تأمین

مدیرعامل صبا فولاد خلیج‏ فارس در پاسخ به سئوالی درباره موانع پیش روی شرکت صبا فولاد خلیج، با شکوائیه از وزارت صمت گفت: ما انتظار داشتیم که وزارت صمت در موضوع تقسیم و سهیمه بندی  دقت بیشتری داشته باشند تا شرایط نا به‌سامان در بازار شکل نگیرد و فولادسازان بتوانند تمرکز بیشتری در حوزه تولید داشته باشند.

وی ادامه داد: البته بحث تامین فقط در زمینه مواد اولیه نیست و در زمینه تامین قطعات یدکی و پشتیبانی های مورد نیاز خط تولید نیز با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم. بزرگی در ادامه خاطرنشان کرد: بعضی از قطعات فولاد، پارت نامبری مشخص شده ای برای صبا فولاد دارند و برای سفارش و واردات این نوع از قطعات با مشکلات جدی مواجه هستیم.

مدیرعامل صبا فولاد خلیج‏ فارس در پایان با بیان اینکه با وجود همه این مشکلات در حال تلاش برای رفع آن ها هستیم ابراز امیدواری کرد که صبا فولاد خلیج فارس به زودی به یکی از پیشروترین و بهره ورترین کارخانه‌جات فولادی کشور تبدیل شود.

تصاویر
  • افزایش ۴ برابری میزان سودآوری صبا فولاد خلیج فارس
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها