Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
محدودیت های صادراتی با عرضه تمام واحدها در بورس کالا رفع می شود
 

محدودیت های صادراتی با عرضه تمام واحدها در بورس کالا رفع می شود

ﺳﻪشنبه، 25 خرداد 1400 | Article Rating

منصور یزدی زاده  افزود: در حال حاضر ذوب آهن اصفهان ، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد خراسان و عمده شرکت های بزرگ فولادی کف عرضه ها را رعایت می کنند ولی متاسفانه سایرین به درستی این رعایت را ندارند.

وی گفت: مسئله مورد تاکید وزارت صمت هم عرضه محصولات فولادی در بورس کالا و پرهیز از فروش در بازار آزاد است تا سایر واحدها هم به میدان بیایند و با فرمول افزایش عرضه بتوان ثبات در بازار داخلی را حفظ کرد.

لذا اگر همه شرکت ها محصولاتشان را در بورس کالا عرضه کنند، دولت هم اطمینان خاطر پیدا می کند و دیگر دلیلی ندارد که صادرات را به رعایت کف عرضه گره بزند.

یزدی زاده  افزود:در چنین شرایطی دیگر دلیلی بر دخالت دولت نیست و تنظیم بازار هم به عهده سازوکار بورس گذاشته می شود که بازار را بر اساس اصول عرضه و تقاضا اداره کند و به جلو پیش رود. بنابراین اگر همه واحدها از بزرگ و کوچک بورس کالا را به عنوان محور اصلی عرضه بپذیرند و البته بورس کالا هم شرایط لازم برای عرضه و معاملات همه واحدها را فراهم کند،  قیمت ها هم متأثر از یک سری مؤلفه ها نظیر نوسان نرخ ارز و نرخ های جهانی و تورم انتظاری به طور منطقی شکل می گیرد.

 

 

تصاویر
  • محدودیت های صادراتی با عرضه تمام واحدها در بورس کالا رفع می شود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها