Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
هم‌اندیشی رسته‌های ذوب و نورد انجمن فولاد پس از توقف یک‌ساله
 

هم‌اندیشی رسته‌های ذوب و نورد انجمن فولاد پس از توقف یک‌ساله

دوشنبه، 31 خرداد 1400 | Article Rating

نشست هم‌اندیشی نمایندگان رسته ذوب و نورد مقاطع طویل فولادیِ انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در روز پنج‌شنبه ۲۷ خرداد برگزار شد. در این نشست مشترک که پس از یک سال توقف برگزار شد، مدیران شرکت‌های ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان، گروه ملی صنعتی فولاد، نورد فولاد یزد، آهن و فولاد ارفع، جهان فولاد غرب، غلتک‌سازان سپاهان، سیما فولاد جهان، ذوب آهن پاسارگاد و اعضای هیئت مدیره، دبیر و معاون اجرایی انجمن فولاد حضور داشتند.
در این نشست، بر تعامل شرکت‌های تولیدکننده شمش فولادی و واحدهای تولیدکننده مقاطع طویل فولادی تأکید شد و در فضایی سازنده، در خصوص مشکلات جدیدی که واحدهای نورد به‌واسطه کاهش شدید فاصله قیمتی میلگرد و شمش با آن روبرو هستند، بحث و تبادل نظر شد.
تبعات کاهش فاصله قیمتی میلگرد و شمش
بهادر احرامیان مدیرعامل شرکت نورد فولاد یزد و نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در این نشست اظهار داشت: اخیراً به‌صورت نگران‌کننده‌ای فاصله قیمت میلگرد با شمش به حدود ۲ تا ۳ درصد رسیده است که در یک دهه گذشته کم‌سابقه است. فاصله قیمتی فعلی، حتی کفاف کرایه حمل واحدهای نورد را هم نمی‌دهد و تداوم این روند، به تولید مقاطع طویل در کشور و اشتغال بخش نورد، آسیب جدی وارد خواهد کرد.
ضرورت جامع‌نگری در زنجیره فولاد
دکتر نادر جعفر یوسفی، مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد نیز در این نشست بر ضرورت جامع‌نگری در مسائل زنجیره فولاد تأکید کرد و گفت: در مباحث کلان مربوط به زنجیره فولاد، نباید نگاه بخشی و بنگاهی داشت و باید به مسائل و مشکلات با دیده جامع‌نگری و عدالت‌محوری نگریست. وی افزود: حل مشکل واحدهای نورد نیز از طریق تعامل سازنده واحدهای تولیدکننده شمش فولادی و نوردکاران میسر خواهد بود.
تداوم گفت‌وگوهای سازنده بین رسته ذوب و نورد
سیدرسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، بهمن تجلی‌زاده معاون بازاریابی و فروش فولاد خوزستان، محسن ابویی نایب رئیس هیئت مدیره شرکت آهن و فولاد ارفع، جهاندار شکری مدیرعامل ذوب آهن بیستون، دکتر محمدی معاون مالی و اقتصادی ذوب آهن پاسارگاد و سایر حاضرین در این نشست بر ضرورت گفت‌وگوی مستمر بین تولیدکنندگان شمش و مقاطع طویل فولادی به‌عنوان دو حلقه مهم از زنجیره فولاد تأکید کردند.
حاضران در این نشست تأکید کردند که فاصله قیمتیِ اندکِ فعلی بین میلگرد و شمش باید مطابق با روندهای بلندمدت آن و بنا به استانداردهای جهانی افزایش یابد تا با حفظ حاشیه سود منطقی تولیدکنندگان مقاطع طویل، اشتغال مولد این بخش از زنجیره فولاد حفظ شود و به تولید محصولات فولادی در کشور آسیب وارد نشود.
در این نشست مقرر شد روند جهانی طولانی مدت حاکم بر فاصله قیمتی میلگرد با شمش توسط انجمن فولاد مورد بررسی قرار گیرد و به‌منظور بهبود فاصله قیمتی فعلی و حمایت از حلقه نورد زنجیره فولاد که سهمی مهم در تولید و اشتغال صنعت فولاد کشور دارد، نشست‌های هم‌اندیشی و گفت‌وگوهای بین دو رسته ذوب و نورد تا زمان رسیدن به راهکارهای عملی ادامه یابد. تولیدکنندگان شمش و نوردکاران همچنین بر برگزاری نشست‌های مشترک به‌صورت منظم و دوره‌ای تأکید کردند.

تصاویر
  • هم‌اندیشی رسته‌های ذوب و نورد انجمن فولاد پس از توقف یک‌ساله
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها