Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در سمینار تخصصی چالش برق در زنجیره فولاد/وزارت نیرو باید برای عدم قطعی برق تضمین بدهد
 

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در سمینار تخصصی چالش برق در زنجیره فولاد/وزارت نیرو باید برای عدم قطعی برق تضمین بدهد

یکشنبه، 14 شهریور 1400 | Article Rating

ناصر تقی زاده در این پنل تخصصی که در سمینار تخصصی چالش برق در زنجیره فولاد برگزار شده گفت: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو برای نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سرمایه گذاری کرده است اما اکنون به دلیل قوانین وزارت نیرو فعالیت مجموعه متوقف شده است.

به گفته وی، چادرملو قصد دارد که عملیات اورهال برای نیروگاه خود انجام دهد اما وزارت نیرو این کار را مستلزم جریمه کرده؛ چراکه هزینه اورهال بسیار بالاست، با این حال شرکت چادرملو حاضر است این هزینه را پرداخت کند اما در مقابل وزارت نیرو به ما تضمین عدم قطعی برق را بدهد.

تقی زاده با بیان اینکه برای ادامه فعالیت نیازمند ارز هستیم و باید آن را تامین کنیم در ادامه گفت: یکی دیگر از مباحث در خصوص استفاده از انرژی های تجدید پذیر است که بازهم برای تولید آن برای ما محدودیت گذاشته اند و تنها اجازه تولید ۱۰ مگاوات را داده اند.

به گفته وی، چادرملو به عنوان یک سرمایه گذار در حوزه صنعت و تولید برق است و باید مورد تشویق قرار گیرد. این درحالی است که سوء مدیریت در این زمینه وجود دارد. چرا که برای ساعت های مصرف برق هم می بینیم با وجود اینکه از ۱۰ شب تا ۸ صبح پیک مصرف برق نداریم اجازه فعالیت داده نمی شود.

وی با بیان اینکه اکنون تنها به صنایع فولادی فشار وارد شده و اجاره فعالیت شبانه به آنها داده نمی شود گفت: در حال حاضر چادرملو برای مصارف آینده و طرح های توسعه ای خود برق تولید می کند که با مشکلات بسیاری از طرف وزارت نیرو مواجه شده، حال اگر نیروگاه جدید نیز ساخته شود چه تضمینی وجود دارد که به دلیل کمبود برق در منطقه مجددا جلوی استفاده از این برق برای چادرملو گرفته نشود؟

مدیرعامل چادرملو افزود: برای تامین گاز مورد نیاز صنایع فولادی باید دولت آن را برای ما تامین کند.

به گفته وی، باید در صنعت برق سرمایه گذاری اقتصادی انجام  شود.

وی گفت: اکنون ۵۰۰ مگاوات برق در نیروگاه چادرملو تولید می شود و در دیگر شهرها همچون ارفع هم نیروگاه وجود دارد که متعلق به چادرملوست؛ در صورتی که که تنها صنایع فولادی فعالیتشان متوقف شده که تامین کننده نیاز بسیاری از صنایع است.

تقی زاده گفت: در حال حاضر برق ۱۰ واحد فولادی پر مصرف قطع شده که دور از انصاف است و همچنین تشویقی برای سرمایه گذاری وجود ندارد.

به عقیده مدیرعامل چادرملو، بزرگترین سد مقررات وزارت نیروست که تا ۵ سال آینده هم این مشکلات حل نمی‌شود؛ بنابراین تامین برق صنایع جز با تشویق انجام نمیشود و ما امیدواریم آقای محرابیان روند خوبی برای تعامل با صنایع در پیش بگیرد.

تصاویر
  • مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در سمینار تخصصی چالش برق در زنجیره فولاد/وزارت نیرو باید برای عدم قطعی برق تضمین بدهد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها