Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
عضو هیئت مدیره انجمن فولاد تکذیب کرد: انتشار برخی مطالب از قول اینجانب غیرواقعی است
 

عضو هیئت مدیره انجمن فولاد تکذیب کرد: انتشار برخی مطالب از قول اینجانب غیرواقعی است

چهارشنبه، 26 آبان 1400 | Article Rating

شهرستانی، عضوهیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد گفت: هیچ محدودیت و مانعی برای صادرات فولاد ایران به سوریه از طرف دولت این کشور اعمال نشده، اما تحریم ها مانع افزایش صادرات به این کشور شده است.

«سیدرضا شهرستانی» انتشار برخی مطالب از قول وی در برخی از خبرگزاریهای و پایگاه های خبری را در خصوص محدودیت دولت سوریه برای صادرات فولاد ایران به این کشور را تکذیب کرد و افزود: تحریم های ظالمانه دو کشور ایران وسوریه باعث محدودیت در این زمینه شده است.

این عضو عضوهیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد یادآورشد: تحریم های ظالمانه سبب شده از بیش از یک سال پیش صادرات فولاد ایران که عموما میلگرد است به سوریه با محدودیت مواجه شود.

شهرستانی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد صادرات فولاد ایران به سوریه به میلگرد اختصاص دارد گفت: حدود ۲۰ درصد نیز تیرآهن به سوریه صادر می شود.
این مقام مسئول در هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد کشور بیان کرد: در این بین تجار ترکیه نیز از این شرایط به وجود آمده حداکثر استفاده را می برند زیرا میلگرد را از ایران ۵۷۰ تا ۵۸۰ دلار در هر تن می خرند، اما با سود ۱۲۰ تا ۱۳۰ دلاری به تجار سوری می فروشند.

وی با اشاره به میزان صادرات فولاد ایران در ۷ ماهه نخست امسال به کشور ترکیه و سوریه بیان کرد: آمارها نشان می دهد که در ۷ ماهه نخست امسال ۵۷ هزار تن فولاد به ترکیه و ۶ هزار و ۵۰۰ تن فولاد به سوریه صادر شده است.

شهرستانی با بیان اینکه محدودیت صادرات به سوریه به علت تحریم ها در سال جاری بیشتر شده است، گفت: به علت تحریم ها تجار ایرانی نمی توانند با حجم بالایی فولاد و میلگرد به سوریه صادر کنند، لذا در این خصوص نیاز داریم بخشی زیادی از میلگردهای صادراتی ایران از طریق ترکیه و بخشی کمی نیز از اقلیم کردستان به سوریه ارسال شود.

عضوهیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد تاکید کرد: دولت سوریه برای خرید فولاد از ایران هیچ محدودیتی به وجود نیاورده است اما محدودیت ها بیشتر به مسایل تحریم بازمی گردد که باعث شده صادرات میلگرد و تیرآهن از ایران به سوریه با مشکلاتی مواجه شود.

تصاویر
  • عضو هیئت مدیره انجمن فولاد تکذیب کرد: انتشار برخی مطالب از قول اینجانب غیرواقعی است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها