Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
گاز دیگر یک مزیت رقابتی برای صنعت فولاد ایران نیست/ تامین گاز یک چالش جدی است
 

گاز دیگر یک مزیت رقابتی برای صنعت فولاد ایران نیست/ تامین گاز یک چالش جدی است

چهارشنبه، 24 آذر 1400 | Article Rating

امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان در سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۰، تامین مواد اولیه، ضعف در حوزه اکتشاف و پایداری انرژی را سه چالش‌ مهم صنعت فولاد کشور دانست.

مدیرعامل فولاد خوزستان در نشست تخصصی سمپوزیوم فولاد که با حضور عباس نجفی‌زاده رئیس انجمن فولاد ایران و جمعی از مدیران فولادی همراه بود، اظهار داشت: با توجه به افق ۱۴۰۴ تامین مواد اولیه، معدن و کنسانتره نیازمند ۱۷۰ میلیون تن سنگ آهن است، با توجه به این آمار نزدیک به ۵۰ میلیون تن کمبود سنگ آهن در کشور داریم.

ضعف در حوزه اکتشاف از دیگر چالش‌های موجود در این بخش است. چالش بعدی مصرف آب و انرژی (گاز و برق) است. در سنوات گذشته چالش برق در فصل زمستان بود اما امسال در تابستان این چالش را داشتیم و به مراتب در سال‌های آینده شرایط سخت‌تر است.

ابراهیمی در ادامه گفت: در صنعت فولاد میزان مصرف آب حدود ۰/۲ درصد است و به واسطه گسل‌های ایجاد شده در صنعت آدرس‌های اشتباهی در خصوص مصرف آب داده می‌شود. هفتاد درصد فولاد به روش کوره بلند و ۳۰ درصد به روش قوس الکتریکی است. زمانی گاز یک مزیت رقابتی در کشور بود.

امیدوارم در طرح‌های توسعه‌ای که دولت در نظر می‌گیرد موضوع تامین گاز را به یک چالش در نظر بگیرد چرا که اکنون گاز دیگر یک مزیت رقابتی در کشور نیست.

مدیرعامل فولاد خوزستان در پایان گفت: شرایط پساکرونایی کالاهای صنعتی، شرایط مناسبی در بازارهای بین‌المللی دارند و تقاضا در این بخش افزایش یافته است. امیدوارم دولت بر اساس المان‌های بودجه سال آینده، مراقب باشد تا صنعت فولاد به شرایطی همچون صنعت خودرو مبتلا نشود.

تصاویر
  • گاز دیگر یک مزیت رقابتی برای صنعت فولاد ایران نیست/ تامین گاز یک چالش جدی است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها