Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
جلسه انجمن فولاد با وزیر نیرو نتایج مثبتی برای تأمین بهتر برق فولادی‌ها در پی داشت
 

جلسه انجمن فولاد با وزیر نیرو نتایج مثبتی برای تأمین بهتر برق فولادی‌ها در پی داشت

دوشنبه، 23 خرداد 1401 | Article Rating

دکتر بهرام سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت‌وگو با  چیلان  اظهار داشت: جلسه یک‌شنبه شب اعضای هیئت مدیره انجمن فولاد با وزیر نیرو نتایج مثبتی برای تأمین بهترِ برق صنایع فولاد درپی داشت. وی گفت: در این جلسه مقرر شد که کارگروهی متشکل از وزارت نیرو، وزارت صمت و انجمن فولاد برنامه‌ای فنی و کارشناسی برای محدودیت‌های مصرف برق صنایع فولاد در شرایط اضطراری کمبود برق تدوین کنند و شرکت‌های برق منطقه‌ای، این برنامه را برای تأمین برق واحدهای فولادی‌ ملاک عمل قرار دهند.

دکتر سبحانی با ارائه جزئیات بیشتر گفت: یکی از نتایج مثبت جلسه انجمن فولاد با مهندس محرابیان وزیر محترم نیرو تأکید بر این نکته بود که با فعالیت موثر این کارگروه، به نوعی برنامه محدودیت برق تدوین شود که واحدهای فولادسازی بیش از یک‌سوم مصرف نرمال خود، طی سه‌ماه آینده محدودیت مصرف برق نداشته باشند تا بدین‌ترتیب تولید فولاد کشور متحمل خسارت کمتری شود.

امتیاز خاص برای واحدهای ذوب القایی

رئیس انجمن فولاد تصریح کرد: در این جلسه با موافقت وزارت نیرو، با توجه به شرایط خاص واحدهای ذوب القایی، یک امتیاز ویژه برای این واحدها درنظر گرفته شد و این کارخانجات می‌توانند علاوه بر برنامه مذکور، از ۱۱ شب تا ۸ صبح نیز بدون محدودیت و مطابق دیماند مصرفی برق دریافت کنند. در بقیه ساعات شبانه‌روز نیز مصرف برق این واحدها طبق برنامه کارشناسی تدوین‌شده خواهد بود.

وی خاطرنشان ساخت: در مجموع، جلسه ۲۱ خرداد انجمن فولاد و وزارت نیرو یک گام مثبت در راستای مدیریت کارشناسانه محدودیت‌های برق صنایع فولاد کشور ارزیابی می‌شود.

 

تصاویر
  • جلسه انجمن فولاد با وزیر نیرو نتایج مثبتی برای تأمین بهتر برق فولادی‌ها در پی داشت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها