Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
کدام کشورها جایگاه جهانی ایران در تولید فولاد را تهدید می‌کنند؟
 

کدام کشورها جایگاه جهانی ایران در تولید فولاد را تهدید می‌کنند؟

ﺳﻪشنبه، 31 خرداد 1401 | Article Rating

 تولید فولاد ایران در سال گذشته به دلیل محدودیت‌های مصرف انرژی کاهش یافت. با توجه به تداوم چالش‌ها در بخش تأمین پایدار برق و گاز شرکت‌های فولادی، یک سوال مهم این است که کدام کشورها، جایگاه جهانی ایران در تولید فولاد را تهدید می‌کنند؟

ایران در حال حاضر دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد دنیا است. بعد از ایران، ایتالیا یازدهمین تولیدکننده بزرگ فولاد در دنیا است. این کشور در سال ۲۰۲۱، ۲۴.۴ میلیون تن فولاد تولید کرده و رشد تولید فولاد این کشور در سال ۲۰۲۱، ۱۹.۷ درصد بوده است. ظرفیت تولید فولاد ایتالیا ۳۴.۷ میلیون تن است و این کشور، رقیبی جدی برای جایگاه دهم ایران در تولید فولاد جهان محسوب می‌شود.

تایوان با تولید ۲۳.۲ میلیون تن فولاد خام در سال ۲۰۲۱، جایگاه دوازدهم تولید فولاد در دنیا را در اختیار دارد. ظرفیت تولید فولاد خام این کشور ۲۹.۴ میلیون تن است و اگر بحران انرژی در ایران تشدید شود، این کشور نیز رقیبی جدی برای تصاحب جایگاه جهانی ایران در تولید فولاد خواهد بود.

ویتنام سیزدهمین تولیدکننده بزرگ فولاد دنیا در سال ۲۰۲۱ بوده و در این سال تولید فولاد این کشور با رشد ۱۸ درصدی به ۲۳ میلیون تن رسید. ظرفیت تولید فولاد خام ویتنام در حال حاضر ۲۵.۸ میلیون تن است و این کشور در سالیان اخیر رشد سریع تولید فولاد را تجربه کرده است. تولید فولاد خام ویتنام در سال ۲۰۱۷، تنها ۱۱.۵ میلیون تن بوده و در سال ۲۰۲۱، میزان تولید فولاد این کشور نسبت به سال ۲۰۱۷، ۱۰۰ درصد افزایش داشته است. با رشد سریع تولید فولاد و ظرفیت‌های جدید در دست احداث، ویتنام نیز رقیبی جدی برای جایگاه جهانی صنعت فولاد ایران محسوب می‌شود.

اینفوگرافیک زیر که ۲۰ تولیدکننده بزرگ فولاد دنیا در سال ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد، ببینید:

 

تصاویر
  • کدام کشورها جایگاه جهانی ایران در تولید فولاد را تهدید می‌کنند؟
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها