Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
کاهش حدوداً ۱۵ درصدی صادرات فولاد ایران در ۶ ماهه نخست سال جاری
 

کاهش حدوداً ۱۵ درصدی صادرات فولاد ایران در ۶ ماهه نخست سال جاری

ﺳﻪشنبه، 26 مهر 1401 | Article Rating

نا به تازه‌ترین گزارش آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، مجموع صادرات فولاد ایران (فولاد میانی و محصولات فولادی) در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۴ میلیون و ۳۶۰ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش ۱۴.۸ درصدی را نشان می‌دهد که این کاهش به لحاظ وزنی معادل ۷۵۵ هزار تن است.

در ۶ ماهه نخست سال جاری، صادرات فولاد میانی کشور، ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار تن بوده که کاهش ۱۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

از صادرات فولاد میانی، سهم صادرات بیلت و بلوم در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱، ۲ میلیون و ۱۹۳ هزار تن، و سهم صادرات اسلب، ۷۴۴ هزار تن بوده است.

در ۶ ماهه نخست سال جاری، صادرات اسلب کاهش ۳۶ درصدی را تجربه کرده است و صادرات بیلت و بلوم نیز ۶ درصد کاهش یافته است.

وضعیت صادرات محصولات فولادی

کل صادرات محصولات فولادی کشور در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱، ۱ میلیون و ۴۲۳ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

از میان محصولات فولادی، سهم صادرات مقاطع طویل فولادی، ۱ میلیون و ۲۵۹ هزار تن بوده و صادرات این مقاطع در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۴ درصد کاهش یافته است.

صادرات میلگرد که بیشترین سهم را از میان صادرات کل محصولات فولادی دارد، در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱ درصد کاهش یافته است و به ۱ میلیون و ۱۳۷ هزار تن رسیده است.

صادرات مقاطع تخت فولادی نیز با کاهش ۴۷ درصدی به ۱۶۴ هزار تن رسیده است.

گفتنی است در ۶ ماهه نخست امسال صادرات آهن اسفنجی ۳۱۲ هزار تن بوده بوده است که کاهش ۵۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

تصاویر
  • کاهش حدوداً ۱۵ درصدی صادرات فولاد ایران در ۶ ماهه نخست سال جاری
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها