Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بهترین مکان برای اجرای طرح های فولادی
 

بهترین مکان برای اجرای طرح های فولادی

یکشنبه، 13 بهمن 1392 | Article Rating
با تصویب شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی 2500 هكتار به محدوده منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس افزوده شد.
به گزارش استیل ایران به نقل از فولاد نیوز، مصوبه مذكور در جلسه اخیر شورای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی كه با حضور اعضای این شورا و به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد، به تصویب رسید.
مصوبه مورد اشاره اوایل بهمن ماه جاری به تایید رییس جمهور رسیده و از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی ابلاغ شده است.
معاون وزیر و رییس هیات عامل ایمیدرو در این زمینه گفت: با افزایش 2500هكتاری به محدوده منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس و حضور فعال سرمایه گذاران شاهد رشد و توسعه بیش از پیش در این منطقه خواهیم بود.
مهدی كرباسیان اظهار امیدواری كرد با زیرساخت هایی كه بتدریج در منطقه مذكور فراهم می شود، میزان سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در این منطقه افزایش یابد.
وی ادامه داد: منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس برای اجرای طرح های جدید فولادی، صنعت آلومینیوم و بسیاری از صنایع مهم كشور به لحاظ موقعیت راهبردی مزیت های بیشتری از دیگر مناطق دارد.
به گفته كرباسیان در حال حاضر نیز طرح فولاد هرمزگان با ظرفیت سالانه یك میلیون و 500 هزار تن كه تا پایان برنامه پنجم به سه میلیون تن می رسد و آلومینیوم هرمزآل با ظرفیت 147 هزار تن در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در حال تولید هستند. بتازگی نیز قرارداد ساخت نیروگاه 500 مگاواتی در این منطقه بین ایمیدرو و بخش خصوصی به امضا رسیده است.
منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در مقایسه با دیگر مناطق ویژه اقتصادی دارای مزیت‌های منحصر به فردی از جمله دسترسی به پالایشگاه گاز، آبراه‌های بین المللی، فرودگاه و شاهراه های بزرگ زمینی دارد و بزرگترین اسکله کانتینری کشور نیز در كنار آن قرار گرفته است. 
تصاویر
  • بهترین مکان برای اجرای طرح های فولادی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها