Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
آیا سال آینده شاهد رشد صنعت فولاد خواهیم بود؟
 

آیا سال آینده شاهد رشد صنعت فولاد خواهیم بود؟

یکشنبه، 13 بهمن 1392 | Article Rating
صنعت فولاد کشور در ماه های پایانی سال روزهای خوبی راسپری نمی کند رکود گسترده ای که از ماه ها پیش وجود داشت با نزدیک تر شدن به ماه های پایانی سال تشدید شده است اما بهترین خبری که این روزها موجب خوشحالی صنعت فولاد ایران شد کسب رتبه نخست فولادسازی ایران در سطح خاورمیانه‌ بود که نشان از پیشرفت صنعت فولاد ایران دارد.
به گزارش فولاد نیوز: انجمن جهانی فولاد در گزارشی درباره میزان تولید فولاد خام در جهان اعلام كرد: در سال 2013 ایران در سطح خاورمیانه‌ به كسب رتبه برتر فولاد سازی دست یافت به طوری كه تولید فولاد خام ایران در دسامبر رشد بیش از 13 درصدی داشته است.
ایران در ماه دسامبر 2013 نیز با تولید یک میلیون و 350هزار تن شمش فولادی رشد 13.6 درصدی را نسبت به تولید مدت مشابه سال 2012 كسب كرد. بر این اساس كشورمان همچنین در 12 ماه سال گذشته میلادی افزون بر 15.4 میلیون تن فولاد خام تولید كرد و توانست در بین كشورهای منطقه خاورمیانه در رتبه نخست جای گیرد. این میزان تولید 6.6 درصد بیش از كل تولید سال 2012 محسوب می شود.
در این راستا شهرستانی عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد در گفتگو با فولاد نیوز معتقد است، رسیدن به تولید 55 میلیون تن فولاد در 10 سال آینده امکانپذیر است و در صورت برنامه ریزی و فراهم کردن زیرساخت های مناسب تحقق این امر دور از دسترس نیست.
شهرستانی یکی از راه های رسیدن به تولید 55 میلیون تن فولاد در 10 سال آینده را همکاری کلیه مسئولین و وزارت خانه ها دانست و تاکید کرد علاوه بر وزارت صنعت که باید پشتیبان صنعت فولاد باشد نیاز به همکاری وزارت راه و همچنین وزارت نیرو نیز در تحقق این امر است.
محمد آزاد رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد نیز گفت: امیدهای زیادی در صنعت فولاد ایران وجود دارد و در سال آینده می توان با افزایش تولیدات داخلی رتبه ایران را در سطح جهان به کمترین میزان رساند.
مرتضی آقاجانی مدیر عامل فولاد هرمزگان در گفتگو با فولاد نیوز کسب رتبه نخست تولید فولاد خام توسط ایران را ستود و سهم فولاد هرمزگان در کسب این رتبه را ارزشمند خواند.
آقاجانی دغدغه واحدهای فولادسازی را تامین انرژی و تهیه مواد اولیه ذکر کرد و افزود: با مساعدت وزارت صنعت و کمک های دولت و همچنین راه اندازی 7 طرح فولادی در سال آینده می توان طی 3 الی 4 سال آینده شاهد پیشرفت های خوبی در صنعت فولاد ایران بود.
همچنین احمد دنیانور مدیر عامل فولاد جنوب وضعیت مناسب تولید فولاد ایران ظرف سال های 1384 تا 1390 را از دلایل کسب رتبه نخست تولید فولاد در خاورمیانه میانه دانست.
دنیانور معتقد است در سال های گذشته سرمایه گذاری های خوبی در زمینه فولادسازی کشور صورت گرفته و تعداد زیادی از طرح های فولادی ارائه شده توسط فولادسازان به تصویب دولت رسید و موفقیت های بسیاری در این صنعت حاصل شد.
علی شریفی رئیس اتحادیه صادرکنندگان فولاد ایران رویکرد جمهوری اسلامی در بخش فولاد را توسعه ای دانست و افزود: امید است با تدابیری که اندیشیده می شود و با به ثمر رسیدن 7 طرح فولادی و توسعه شرکت های فولادی داخلی به زودی شاهد پایین آمدن رتبه جهانی ایران در صنعت فولاد باشیم.
از تمامی این صحبت ها این چنین برداشت می شود که فعالان حوزه صنعت فولاد رسیدن به موفقیت های بیشتر در زمینه فولاد سازی را دور از دسترس نمی دانند و کسب عنوان پانزدهمین فولادساز بزرگ جهان در سال 2013 را نشان از پتانسیل بالای صنعت فولاد ایران می دانند و معتقد هستند با یک برنامه ریزی کارشناسانه می توان این رتبه را یک رقمی کرد حال باید دید آیا سال آینده شاهد رشد و شکوفایی صنعت فولاد ایران خواهیم بود یا نه.
تصاویر
  • آیا سال آینده شاهد رشد صنعت فولاد خواهیم بود؟
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها