Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
ترک‌ها بازار فولاد عراق را از ما گرفتند
 

ترک‌ها بازار فولاد عراق را از ما گرفتند

شنبه، 19 بهمن 1392 | Article Rating
دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: توقف در صادرات باعث شد ترک‌ها بازار فولاد عراق را از ما بگیرند.
رسول خلیفه سلطان،دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد در خصوص بخشنامه جدید سازمان توسعه تجارت در مورد صادرات انواع شمش و محصولات فولادی اظهار داشت: اینکه فعالان اقتصادی بدون محدودیت تا پایان خردادماه سال ۹۳ بتوانند محصولات فولادی خود را صادر کنند موضوعی امید بخش است اما آزاد شدن صادرات فولاد باید یک سال پیش صورت می‌گرفت که با تغییر دولت این موضوع به تعویق افتاد.
وی افزود: هم اکنون در محصولات فولادی نظیر میلگرد، نبشی و ناودانی به صورت کامل می‌توان نیاز داخل را پوشش داد و نیازی به واردات این محصولات نداریم و به نظر می‌رسد دولت باید در شرایط کنونی صادرات فولاد را نه به صورت مقطعی بلکه به صورت كامل آزاد کند هر چند دولت نگران کمبود فولاد داخل است و همین امر باعث شده تا صادرات فولاد را مقطعی آزاد کند اما تولیدات تکاپوی نیاز داخل را می‌کند.
خلیفه سلطان تصریح کرد: همچنین ورق‌های با ضخامت کم اعم از گرم و سرد نیز قابل صادر شدن است زیرا تولید کنندگان بازاری در داخل برای فروش ندارند.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون در بازار داخل بدلیل محدودیت‌های پیش آمده نیز خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد و کلا بازار راکد است و تولیدکنندگان محصولات خود را با ضرر تولید می‌کنند و تا ۶۰ درصد هزینه اضافه دارندهمچنین شیفت کاری کارخانجات از ۳ شیفت به ۱ شیفت کاری تقلیل یافته است. تسهیلات برای گردش نقدینگی تولیدکنندگان کافی نیست و بانک‌ها باید تسهیلات بیشتری به تولیدکنندگان ارائه دهند تا مشکل نقدینگیشان حل شود.
دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ادامه داد: اینکه محدودیت صادراتی را تا حدودی برداشته‌اند و تا خرداد ماه صادرات محصولات فولادی آزاد شده امید بخش است اما زمانی که یک صادرکننده به سختی بازار صادراتی در کشورهای دیگر بدست می‌آورد نباید با ترس از محدودیت‌ها آن را از دست بدهد.
به گزارش ایلنا، وی گفت: توقف در صادرات موجب از دست رفتن بازار‌ها می‌شود همانطور که هم اکنون ترک‌ها بازار عراق را از ما گرفته‌اند و همین اتفاق در افغانستان نیز برای ما در حال رخ دادن است.  
تصاویر
  • ترک‌ها بازار فولاد عراق را از ما گرفتند
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها