Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان از درآمد بهره مالکانه معادن به زیرساخت‌های معدنی
 

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان از درآمد بهره مالکانه معادن به زیرساخت‌های معدنی

یکشنبه، 20 بهمن 1392 | Article Rating
براساس مصوبه مجلس، ۳۵۰ میلیارد تومان از درآمد حاصل از بهره مالکانه معادن صرف طرح‌های اکتشافی، طرح‌های پژوهشی کاربردی و ایجاد زیرساختهای معدنی و ۵۰ میلیارد تومان صرف زیرساختهای معدنی می‌شود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان، بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1393 کل کشور، تبصره 10 ماده واحده لایحه بودجه را تصویب کردند.
نمایندگان مجلس در این جلسه مصوب کردند که 350 میلیارد تومان از درآمد حاصل از بهره مالکانه معادن صرف طرحهای پژوهشی کاربردی و ایجاد زیرساختهای معدنی شود.
بهارستان‌نشینان پیش از این و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه، تمام اشخاص حقیقی و حقوقی استخراج کننده معادن سنگ آهن که پروانه بهره‌برداری آنها به نام سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و یا شرکتهای تابعه می‌باشد، را موظف کردند بابت حق انتفاع پروانه بهره‌برداری از معادن فوق در سال 1393 ، سی‌درصد (30%) مبلغ فروش محصولات خود (سنگ آهن خام، سنگ آهن دانه‌بندی و کنسانتره – شامل کنسانتره‌های تحویلی برای گندله‌سازی درون شرکت و کنسانتره‌فروشی به خارج از شرکت) را به حساب درآمد عمومی ردیف 130419 جدول شماره (5) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نمایند.
وکلای ملت در بخش هزینه‌ای این بند مقرر کردند که تا سقف سه هزار و پانصد میلیارد ریال از مبالغ واریزی متناسب با میزان دریافتی واریز به صورت تخصیص یافته در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت (نود درصد (90%) سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و ده درصد (10%) سازمان زمین‌شناسی و اکتشاف معدنی کشور) از طریق ردیفهای 92 – 530000 و 124-530000 قرار می‌گیرد تا جهت طرحهای اکتشافی، طرحهای پژوهشی کاربردی و ایجاد زیرساختهای معدنی هزینه شود.
به گزارش تسنیم، همچنین به موجب این مصوبه مبلغ پانصد میلیارد (000 000 000 500) ریال از درآمد بند مذکور از طریق ردیف 40301001 صرف زیرساختهای معدنی می‌شود.
تصاویر
  • اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان از درآمد بهره مالکانه معادن به زیرساخت‌های معدنی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها