Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
گشایش اعتبار هفت طرح فولادی نهایی می شود
 

گشایش اعتبار هفت طرح فولادی نهایی می شود

دوشنبه، 21 بهمن 1392 | Article Rating
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: گشایش اعتبار هفت طرح فولادی امسال نهایی می شود و در چارچوب تحقق سند چشم انداز 1404 و ظرفیت سازی 55 میلیون تن فولاد حرکت خواهیم کرد.
مهدی کرباسیان در حاشیه امضای تفاهم نامه تامین ماشین آلات و تجهیزات معدنی بین سازمان ایمیدرو و بانک تجارت عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: طرحهای فولادی سپیددشت (چهارمحال و بختیاری) و قائنات (خراسان جنوبی) هر یک به ظرفیت 800 هزار تن که قابلیت دستیابی به یک میلیون تن را نیز دارد، گشایش اعتبار شد.
وی اضافه کرد: دو طرح فولادی نیز بزودی گشایش اعتبار خواهد شد و تا پایان سال جاری مجموع هفت طرح را تحت پوشش این برنامه خواهیم داشت.
کرباسیان افزود: تامین مالی این طرحهای فولادی از سوی یک شرکت چینی به میزان 1.8 میلیارد یورو صورت می گیرد و پس از پیگیری های سه ماهه بانک صنعت ومعدن به عنوان عامل اجرایی این طرحها در شانزدهم بهمن ماه جاری تعیین شد.
وی تصریح کرد: طرف ایرانی طرحهای فولادی، شرکت سرمایه گذاری غدیر است که سهم 65 درصدی خواهد داشت و بقیه از سوی ایمیدرو تامین می شود.
کرباسیان در بخش دیگری از این مصاحبه به مشارکت ایمیدرو با سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور برای فعالیت اکتشافی در حوزه سنگان (خراسان رضوی) برای کشف سنگ آهن در مساحتی به میزان 12 هزار کیلومترمربع اشاره کرد.
وی خاطرنشان ساخت: کل مساحتی که هدف گذاری شده از سوی این سازمان 200 هزار کیلومترمربع است، درحالی که طی سالیان گذشته در مجموع فقط بر روی هفت درصد از مساحت کشور کار اکتشافی صورت گرفت.
کرباسیان در ارتباط با اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها نیز اظهار داشت: به سهم خود با وجود حضور پنج ماهه در مسند اجرایی، از مردم صبور کشورمان به دلیل مشکلات اجرای مرحله اول که افزایش تورم را درپی داشت، پوزش می خواهم و انتظار می رود اجرای مرحله دوم موجبات سرمایه گذاری، توسعه و رونق اشتغال را به همراه داشته باشد.
به گزارش ایرنا، وی تاکید کرد: دولت یازدهم هدف خود را برطرف ساختن مشکلات معیشتی مردم، رونق اشتغال و تحقق رشد اقتصادی قرار داده است.
تفاهم نامه تامین ماشین آلات و تجهیزات معدنی بین بانک تجارت و سازمان ایمیدرو عصر یکشنبه به میزان 160 میلیارد تومان در مرحله نخست امضا شد. 
تصاویر
  • گشایش اعتبار هفت طرح فولادی نهایی می شود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها