Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

نفت ۱۰۹ دلار شد

دوشنبه، 21 بهمن 1392 | Article Rating
در حالی که سرمایه گذاران در انتظار انتشار آمارهای جدید از اقتصاد آمریکا و چین در هفته جاری هستند که می تواند ارزیابی بهتری از میزان تقاضای این دو کشور برای نفت به دست دهد، قیمت نفت برنت که در ساعات اولیه امروز به بالای 109 دلار و بالاترین حد در 5 هفته اخیر رسیده بود، اندکی کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، سرمایه گذاران همچنین به دقت سخنان این هفته جانت یلن، رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا را دنبال خواهند کرد تا اطمینان حاصل کنند که سیاست پولی همچنان انبساطی باقی خواهد ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه مارس، امروز با 35 سنت کاهش به 109 دلار و 22 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز برای تحویل در ماه مارس با 13 سنت کاهش به 99 دلار و 75 سنت رسید.

به دنبال انتشار آمارهای مربوط به بازار کار آمریکا، قیمت نفت روز جمعه بیش از 2 دلار افزایش یافت.

میشائیل مک کارتی، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «تصویر کلی از وضعیت اقتصادی آمریکا همچنان مانند وضعیت یک اقتصاد تازه از بحران خارج شده است و کاملا مشخص است که در حال ترمیم می باشد.»

سرمایه گذاران در روز دوشنبه و در حالی که منتظر انتشار آمارهای تجاری چین و میزان ذخایر نفت خام آمریکا که روز چهارشنبه منتشر می شود بودند، با احتیاط رفتار کردند.

کاهش تنش های ژئوپلتیک در مورد برنامه هسته ای ایران نیز بر قیمت ها تاثیر منفی گذاشته است. اگر تهران بتواند به توافقی نهایی با غرب بر سر برنامه هسته ای اش دست یابد، ممکن است میزان صادرات نفت ایران افزایش یابد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی روز یکشنبه اعلام کرد، ایران توافق کرده است تا رفع سوءظن ها در مورد برنامه هسته ای خود را آغاز کند. ایران و شش قدرت جهانی قرار است روز 18 فوریه مذاکرات برای رسیدن به توافق نهایی را آغاز کنند.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها