Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

ترکان:مناطق آزاد بدون زيرساخت شكل گرفته اند

پنجشنبه، 24 بهمن 1392 | Article Rating
دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: مناطق آزاد كشورمان بدون ايجاد زير ساخت شكل گرفته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، افتتاح و بهره برداری از فاز جديد بيمارستان کیش با زير بناي هشت هزار و 800 متر مربع مساحت و يك هزار و 100 متر مربع محوطه سازي شامل بخش هاي اتاق هاي عمل، ام آر آي، راديولوژي، سونوگرافي، دياليز، آزمايشگاه، جراحي و زنان، داخلي و اطفال، نوزادان، CCU ، ICU ، CSR، سيستم اكسيژن ساز مركزي، امحاء زبا‌لۀ بيمارستاني، بيوشيمي و اورژانس است که با امكانات پيشرفته پزشكي تجهيز شده است.

اکبر تركان مشاور عالی و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی در مراسم افتتاح وبهره برداری از فاز جديد نخستین بيمارستان تخصصی کیش گفت: فراهم بودن تجهیزات وامكانات مطلوب ومناسب براي خدمات رساني بيمارستان كيش همیشه مهم وارزشمند بوده که حتی می بایست فراتر از مرزهاي كشورمان باشد.

وی افزود: در همین رابطه برنامه ريزي های لازم براي جذب بيماران از حوزه خلیج فارس و كشورهاي همسایه ایران در دستور كار قرار دارد تا بتوانيم ضمن ارزآوري و كسب درآمد از اين طريق، خدمات مناسبي را مردم کم درآمد میهن مان وحتی بي بضاعتمان ارائه کنیم.

مشاور عالی رئيس جمهور به همراه مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش لايروبي حوضچه و كانال بندر چارك و پذيرش شناور تا 5 هزار تن كه از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد كيش انجام و به نوبه آن 12 هكتار زمين احياء شد، آغاز لايروبي و احداث دايك بندر تجاري كيش را عملیاتی کرد.

لايروبي حوضچه مركزي و بخشي از حوضچه شرقي بندرگاه كيش كه توسط لايروب ملكي موسسه مكين انجام مي شود شناورهاي با ظرفيت 12 هزار تن مي توانند پهلوگيري كنند و با لايروبي حوضچه به ميزان 700 هزار مترمكعب، 14هكتار زمين نيز به مساحت جزيره كيش اضافه خواهد شد كه به عنوان دايك پيراموني بندرگاه عمل خواهد كرد.

مهندس اکبر ترکان خاطرنشان کرد: طبق برنامه زمان بندي شده سازمان منطقه آزاد كيش در نظر داریم در طرح توسعه بندرگاه كيش شاهد پذيرش شناورهايي با 35 هزار تن در آیند نزدیک باشیم.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی با ابراز تاسف از اینکه مناطق آزاد كشورمان بدون ايجاد زير ساخت شكل گرفته اند اظهارداشت: امروز سازمان منطقه آزاد كيش در نظر دارد براي جلوگيري از ورود كالا با واسطه و افزايش ترانزيت كالا در حجم وسيع، با لايروبي بندرگاه، ظرفيت پذيرش شناورهاي بزرگ را افزايش بدهد تا در رشد وتوسعه در منطقه شاهد رونق اقتصادی بیشتر در جزیره کیش باشیم.

در ادامه افتتاح و راه اندازي پروژه هاي عمراني كيش طرح حفاظت کاتدیک برای پیشگیری از خوردگی و دوام بیشتر بر روی اسکله های بندر تجاری کیش نیز به پايان رسيد.

در اين طرح ساخت، نصب، راه اندازی و آموزش سیستم حفاظت کاتدیک بر روی سطح مدفون پایه های پست اسکله های 14 و 17 شامل 591 پايه و همچنین اسکله فرآورده های سوختی بندر تجاری کیش انجام شد.

بر اساس این گزارش، نصب آند فدا شونده در عمق 3 تا 8 متری زیرآب با انجام عملیات غواصی و جوشکاری زیر آبی، نصب آندهای مرجع برای پایش و اندازه گیری میزان خوردگی و حفاظت کامل سکوها، پلاریزه کردن کامل سکوها برای تداوم کاری و تجهیز سامانه های الکترونیکی برای هدایت امن کشتی ها از مهمترین بخش های عملیاتی این طرح است كه به بهره برداري رسيد.

ايستگاه پمپاژ آب و مخزن 20 هزار متر مكعبي نيز از ديگر طرح هاي عمراني در كيش است كه به دست مشاور ارشد رئيس جمهوربه بهره برداري رسيد. با بهره برداری از اين ايستگاه كه شامل دو مخزن بتني 10 هزار متر مكعبي و چهار دستگاه الكتروپمپ به ظرفيت 400 ليتر بر ثانيه و پست برق (چهار دستگاه ترانسفورماتور 2000 كيلو وات) و مخزن ضربه گير به حجم 28 متر مكعب با فشار كار 10 اتمسفر است، آب شرب كيش به مخزن تعادل هوايي پمپاژ مي شود تا پس از آن به مصارف مشتركين برسد.

همچنين هشت ايستگاه پمپاژ فاضلاب نيز با حضور مهندس ترکان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و مهندس مونسان مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش افتتاح وبه بهره برداری رسید. شد. با راه اندازي اين ايستگاه ها و به پايان رسيدن ساخت تصفيه خانه جديد كيش در خرداد سال آينده، جزيره كيش داراي سيستم يكپارچه فاضلاب مي شود.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها