Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بی مهری دولت به صنعت فولاد
 

بی مهری دولت به صنعت فولاد

پنجشنبه، 24 بهمن 1392 | Article Rating
در حالی که بررسی بودجه 93 در صحن مجلس روزهای پایانی خود را طی می کند فعالان حوزه صنعت و معدن از اختصاص مقدار کم بودجه به بخش صنعت و معدن گله مند هستند و معتقدند سهمی که برای بخش صنعت و معدن در نظر گرفته شده بسیار پائین تر از آن رقمی است که انتظار داشتند.
به گزارش استیل ایران به نقل از فولاد نیوز، در همین راستا مهدی کرباسیان در خصوص وضعیت بودجه سال ۹۳ ایمیدرو گفت: هم اکنون نگران بودجه ۹۳ برای ایمیدرو هستیم؛ این در حالی است که این سازمان توسعه ای به منظور اجرا و توسعه طرحهای معدن و صنایع معدنی، تقاضای دریافت ۵ میلیارد دلار وام از صندوق توسعه ملی را داشته است تا بتواند کار منفصل انجام دهد.
وی تصریح کرد: چنانچه بخواهیم در حوزه معدن و صنایع معدنی، فعالیت مطلوبی داشته باشیم، به طور قطع باید از نظر بودجه‌ای حمایت لازم صورت گیرد، چراکه این بخش از جمله بخش های زودبازده و اشتغالزا است.
علی علیلو عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فولاد نیوز گفت: اگر بخواهیم سهم بخش صنعت و معدن را نسبت به کل بودجه 93در نظر بگیرم این بخش سهم متوسطی از این بودجه را به خود اختصاص داده است.
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی معتقد است: در حال حاضر مدیران صنعتی کشور برای سال آینده باید با جدیت برنامه ریزی کنند و تمام امید خود را معطوف به بحث بودجه نکنند زیرا هنر یک مدیر خوب در این است که با تمام حداقل ها موفق عمل کند.
همچنین مجید منصوری عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در خصوص سهم تولید و صنعت در بودجه 93 گفت: ما به‌ دنبال افزایش سهم تولید از 10 درصد به 12 درصد در تبصره (5) بودیم که متأسفانه این امر محقق نشد.
وی در گفتگو با خبرنگار فولاد نیوز گفت: نمایندگان مجلس برای این که تولید رونق بگیرد خواستار افزایش سهم تولید بودند که این امر رخ نداد اما همین 10 درصد نیز به عنوان کمک به تولید در نظر گرفته شده که با تلاش و جدیت مسئولین می توان رونق را به تولید بازگرداند.
جهانبخش شکری عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد نیز گفت: صتعت کشور ما بخصوص صنعت فولاد با مشکلات زیادی مواجه است که ما امیدوار بودیم با تخصیص بودجه در سال آینده بتوانیم اندکی از مشکلات خود کم کنیم که متاسفانه سهم کمی از بودجه 93 به بخش صنعت و معدن تعلق گزفته است.
بخش معدن در حال حاضر تامین كننده مواد اولیه صنایع زیادی در كشور است؛ از طرفی اجرای طرح های توسعه صنعتی نیازمند مواد اولیه هستند كه تنها از طریق تقویت و رونق بخش معدن امكانپذیر است، صنایع مهمی مانند صنعت فولاد، مس، آلومینیوم، طلا ، سرب و بسیاری از صنایع دیگر كشور برای حفظ و توسعه خود به مواد اولیه ای نیاز دارند كه از معادن فعال كشور استخراج می شودبنابراین تقویت این بخش از صنعت در سال آینده باید با دید کارشناسانه تری محقق شود.
با تمام این تفاسیر می توان نیتجه گرفت رویکرد دولت در تخصیص بودجه 93 در ارتباط با تمامی بخش‌های اقتصاد و به تبع آن بخش‌های تولیدی صنعتی، معدنی و پتروشیمی عمدتا انقباضی بوده و کورسوی امیدی که صنعتگران برای خروج از رکود داشتند را نیز از بین برده است. 
تصاویر
  • بی مهری دولت به صنعت فولاد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها