Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

ایران خواستار دریافت بدهی‌های نفتی هند

شنبه، 26 بهمن 1392 | Article Rating
رویترز به نقل از منابع آگاه هندی گزارش داد که ایران از هند خواسته‌ است تحت توافق هسته‌ای موقتی ژنو، 1.5 میلیارد دلار از بدهی‌های خود را که هزینه خرید نفت از ایران است را به تهران پرداخت کند.

به گزارش ایسنا، اگر پرداخت این مبلغ تایید شود، هند پس از ژاپن و کره جنوبی سومین شرکتی خواهد بود که پرداخت بدهی‌های خود به ایران را انجام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این پرداخت‌ها منوط به این هستند که ایران به تعهد خود در قبال توافق ژنو و توقف بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای‌اش عمل کند.

یکی از منابع هندی گفت که پالایشگاه‌های هند 3 میلیون دلار از هزینه‌هایی را که باید به ایران پرداخت شود در اختیار دارند و بخش دیگر پولی که تهران از هند طلب دارد در حسابی در بانک UCO است.

کره جنوبی قرار است در ماه مارس دو قسط از بدهی‌های خود را که جمعا یک میلیارد دلار می‌شود به ایران پرداخت کند و بدهی بعدی‌اش را در 10 آوریل بدهد.

یکی از منابع آگاه هندی گفت: از 4.2 میلیارد دلاری که ما بدهکاریم، ایران خواستار 1.5 میلیارد دلار شده است.

این منبع افزود که تهران درخواست دریافت بدهی‌های خود را از هر چهار خریدار اصلی آسیایی‌اش (ژاپن، کره جنوبی،‌هند و چین) به آمریکا ارائه کرده است.

این منابع خبری که به خاطر حساسیت موضوع خواستند نام‌شان فاش نشوند گفتند که از زمان‌بندی و مکانیزم بانکی که قرار است به کار گرفته شود اطلاعی ندارند.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها