Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

توضیح ابتکار درباره بررسی وضعیت دریاچه ارومیه و هامون

یکشنبه، 27 بهمن 1392 | Article Rating
معاون رئیس‌جمهور گفت‌: برای بررسی دریاچه ارومیه و هامون یک‌ماه دیگر نشست بین‌المللی خواهیم داشت که هدف این است تا جامعه بین‌المللی نیز در این زمینه فعال شود.

معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: جلسات پی در پی در دولت احیای دریاچه ارومیه برگزار شد و 19 محور در این راستا مد نظر قرار گرفت. 

*ابلاغ 19 محور برای تجات دریاچه ارومیه
وی ادامه داد: 19 محور برای نجات دریاچه ارومیه مدنظر قرار گرفت که اقدام سریع برای احیا صورت گیرد و این 19 محور قطعی شد و ابلاغ شده است و در جلسه‌ای که با معاون اول رئیس‌جمهور داشتیم به قطعیت در این 19 محور رسیدیم که برخی بندها را آغاز کردیم.
ابتکار افزود: می‌خواهیم جامعه بین‌المللی را نیز در راستای احیای دریاچه ارومیه فعال کنیم که باید اینجا بگویم یک ماه دیگر نشست بین‌المللی در راستای بررسی وضعیت دریاچه ارومیه و هامون خواهیم داشت.

* تصویب لایحه هوای پاک و ضمانت اجرایی بیش‌تر
معاون رئیس‌جمهور در خصوص لایحه هوای پاک گفت: در گذشته قوانینی برای کاهش آلودگی هوا داشتیم ولی کاستی‌هایی در آن قوانین وجود داشت که امروز لایحه هوای پاک به مجلس ارائه شده است تا قابلیت بیش‌تری داشته و با استانداردهای جدید منطبق باشد.
ابتکار اظهار داشت: با وجود لایحه هوای پاک می‌خواهیم بتوانیم ضمانت اجرایی بیش‌تری وجود داشته باشد و در راستای تخلفات مجازات‌های کیفری بهتری در نظر بگیریم که امیدواریم هرچه سریع‌تر این لایحه در دولت و مجلس تصویب شود تا هوایی سالم و آسمانی آبی داشته باشیم.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها