Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
خداحافظی دلال ها از بازار مقاطع فولادی
 

خداحافظی دلال ها از بازار مقاطع فولادی

یکشنبه، 27 بهمن 1392 | Article Rating
عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: در سال 93 بودجه ای به طرح های زیربنایی اختصاص داده نشده و بودجه تعیین شده تنها مختص تکمیل طرح هایی است که بیش از 70 درصد آن ها پیش رفته است.
سید رضا شهرستانی افزود: متاسفانه آینده خوبی در سال آینده نیز نمی توان برای صنعت فولاد متصور شد و در سال93 نیز شاهد مشکل عدم عرضه و تقاضا در بازار خواهیم بود.
وی افزود: در سال های گذشته دلالان و واسطه گران در ماه های پایانی سال شروع به خرید اجناس کارخانجات فولادی می کردند به این امید که در سال آینده بتوانند سودهای کلانی به جیب بزنند اما می بینیم که امسال واسطه گران به خوبی از رکود سال بعد آگاه هستند به همین منظور تاکنون اقدامی جهت خرید اجناس نکرده اند.
مدیر عامل شرکت نورد و قطعات فولادی در ادامه افزود: برنامه شرکت نورد و قطعات فولادی در سال آینده قطعا افزایش تولید خواهد بود اما فعلا سیاست این شرکت که عمدتا تولیدکننده ورق است در این است که قیمت بازار را نشکند .
وی در ادامه افزود: در حال حاضر شرکت های نوردی و ذوبی در حال زیان دهی هستند زیرا تولید به شدت کاهش پیدا کرده و اکثر شرکت ها با بدهی های سنگینی مواجه هستند لذا با ادامه این روند پیش بینی می شود که تا خرداد سال 93 هفتاد درصد شرکت های خصوصی تولید کننده فولاد تعطیل شوند.
شهرستانی عامل اصلی شرایط به وجود آمده در صنعت فولاد را اقدامات نسنجیده دولت قبل بیان کرد و افزود: متاسفانه در دولت گذشته با اقداماتی نظیر تزرق پول در بازار تورم شدیدی به وجود آمد و سیاست دولت جدید در این بود که تورم شکل گرفته را کنترل کند و نقدینگی را روانه بازار کند که تاکنون این اقدام نتایج مثبتی در برنداشته است.
وی در پایان افزود: در حال حاضر در بازار فولاد عرضه بیشتر از تقاضاست و اکثر شرکت ها با زیان مواجه هستند حال با توجه به این اوضاع باید دید در سال 93 آینده صنعت فولاد چگونه خواهد شد.
تصاویر
  • خداحافظی دلال ها از بازار مقاطع فولادی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها