Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
برخی طرح‌ها برای افراد دکان شده بود
 

برخی طرح‌ها برای افراد دکان شده بود

دوشنبه، 28 بهمن 1392 | Article Rating
تعیین قیمت ارز و تمام مسائل اقتصادی دستوری نیست و نمی توان اقتصاد را با دستور مدیریت کرد.
 محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در سی و دومین نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اعلام این مطلب گفت: من سفرهای گوناگونی به کشورهای مختلف، از جمله هندوستان داشتم و در این سفرها دریافتم که اگر مدیران تصمیم بگیرند می‌توانند تمام مشکلات و فقر را از بین ببرند.
وی افزود: ما در ایران همه چیز داریم، اما؛ در برهه‌ای از زمان بنا به‌ دلایلی با چنین مشکلاتی مواجه شدیم، بنابراین قدم اول برای خروج از شرایط فعلی این است که ما بخواهیم از این شرایط خارج شویم.
وی با اشاره به بهبود شرایط تولید در چند ماه گذشته افزود: بخش تولید بدون دریافت کمک ارزی و ریالی توانسته مسیر خود را در چند ماه اخیر تغییر دهد که این تغییر صرفا ناشی از تغییر نگرش و رویکرد است.
نعمت‌زاده با انتقاد از برخی مصوبات و دستورالعمل‌های دولت‌های گذشته اذعان داشت: ثبت سفارش در زمان شهید رجایی به دولت آمد و هدف از ارائه‌ی آن طرح را داشتن آمار صادرات و واردات اعلام کردند، درحالی که می‌توان میزان صادرات و ورادات را از طریق گمرک کنترل کرد و این طرح و طرح‌های دیگری نظیر طرح شبنم صرفا دکانی برای برخی افراد شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطب که در چند ماه گذشته ما مشغول پاکسازی بودیم، تصریح کرد: ما در این چند ماه جارویی برداشته و به رفع موانع و مشکلات از مسیر راه تولید پرداخته‌ایم و در این راه 60 مصوبه برای بهبود تولید به دولت ارائه کردیم که بیش از 30 مورد آنها مصوب شده است.
وی با گلایه از مصوبه‌ی پیمان‌سپاری‌ ارزی خاطرنشان کرد: از بهمنی، رئیس‌ کل سابق بانک مرکزی، در خصوص واریز ارز یا دلار به خزانه با اجرای این مصوبه پرسیدم که وی اعلام کرد هیچ چیزی عاید دولت و خزانه از محل اجرای مصوبه‌ی‌ پیمان‌سپاری ارزی نشده است.
نعمت زاده با بیان این مطلب که اقتصاد را نمی‌توان دستوری اداره کرد گفت: وقتی اقتصاد را با دستور مدیریت می‌کنیم و افراد را با دستور بر سر پست و مسوولیت‌هایی که در آن تخصص ندارند، می گذاریم نتیجه‌اش این می‌شود که آن مسوول الآن در گوشه‌ی زندان باشد.
وی با گلایه از بخش خصوصی افزود: شما چرا از ما دولتی‌ها دولتی‌تر و محافظه‌کارانه تر عمل می‌کنید؟ چرا محکم حرف نزده و حق بخش خصوصی را مطالبه نمی‌کنید.
نعمت‌زاده یادآور شد برخی فعالان اقتصادی بخش خصوصی باید همت کرده و از ظرفیت اتاق حداکثر استفاده را بکنند.
وی خطاب به فعالان بخش خصوصی و اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: حرف بزنید. نترسید هیچ اتفاقی نمی‌افتد. ما حرف زدیم و آن چه را لازم بود گفتیم، ولی؛ ما را نگرفته و به زندان نینداختند، پس شمار ا هم نمی‌گیرند. حرف حق را بزنید فوقش همانطور که ما را 11 شب اخراج کردند با شما نیز این کار را می‌کنند، اما؛ شما هم نترسید و محکم حرف بزنید.
به گزارش موج، نعمت زاده، در بخش دوم سخنان خود در جلسه هیات نمایندگان گفت: از 841 واحد تولیدی که به تملک بانک ها درآمده 649 واحد تعطیل و 192 واحد به سختی مشغول فعالیت هستند.
وی با انتقاد از تملک واحدهای تولیدی از سوی بانک ها افزود: اگر ما کمی از عقل خود استفاده کنیم، قطعا با چنین مشکلاتی مواجه نمی شویم زیرا تعطیلی واحدهای تولیدی و یا تملک آنها بانک ها را به پول نمی رساند بلکه این اقدام صرفا موجب بیکاری کارگران و به زندان افتادن صاحبان واحدهای تولیدی می شود.
وزیر صنعت از نامه نگاری با وزیر دادگستری در 16 دی ماه سال جاری خبر داد و اذعان داشت: در این نامه از وزیر دادگستری خواستم تا نام افرادی که به دلیل بدهکاری بانکی در زندان ها هستند را به ما ارائه دهند تا حداقل به عیادت آنها برویم.
نعمت زاده از تشکیل جلسه ای با بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و چند تشکلی که از سوی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران معرفی می شود، خبر داد.
وی با تاکید بر ضرورت اصلاح ماده 11 مصوبه دولت تصریح کرد: بر اساس این مصوبه دولت تصویب کرده که واحدهای تولیدی از خدمات بانکی محروم شوند و این در حالی است که ما به دنبال لغو این مصوبه بودیم ولی زورمان نرسید اما چند پیشنهاد را جایگزین آن کرده ایم.
به گزارش موج، وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص ارزی که از سوی اتاق مبادلات ارزی در اختیار افراد قرار گرفته است، متذکر شد: آماری ارزی که از سوی اتاق مبادلات ارزی در اختیار متقاضیان قرار گرفته را به زودی در خواهیم آورد تا مشخص شود چه مقدار از ارزهای این اتاق در اختیار تولید کنندگان قرار گرفته و چه میزان از این ارزها سوء استفاده شده است. 
تصاویر
  • برخی طرح‌ها برای افراد دکان شده بود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها