Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

کسری 40 هزار میلیارد تومانی یارانه نقدی

ﺳﻪشنبه، 29 بهمن 1392 | Article Rating
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، خروج از رکود و کاهش تورم برنامه اصلی دولت است، گفت: دولت به دنبال شوک در اقتصاد ایران نیست و ثبات ارزی سیاست دولت در سال 93 خواهد بود، ضمن اینکه در سال آینده نظام آینده نظام ارزی کشور، تک نرخی است و پرچم مبارزه با فاسد و ویژه خواری از سوی دولت بلند شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری امروز در همایش چشم انداز فولاد و معدن ایران از فاینانس 15 میلیارد دلار طرح صنعتی خبر داد و گفت: 3.8 میلیارد دلار از این رقم مربوطی به طرح‌های فولادی است و یک میلیارد دلار دیگر از این طرح‌ها نیز به زودی گشایش اعتبار می شود.

وی افزود: در حال حاضر مهمترین سیاست در دست اقدام دولت خروج از رکود، کاهش تورم و اجرای قانون هدفمندی یارانه ها است.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: در این رابطه بخش خصوصی باید فعال‌تر از گذشته وارد گردونه فعالیت‌های اقتصادی شود و سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی که به صورت شفاف اعلام شده است، اجرایی گردد.

به گفته وی، تصمیمات دولت در حوزه مسکن مهر و اجرای قانون هدفمندی یارانه ها قطعی شده است، البته باید توجه داشت که تاکنون هدفمندی یارانه ها تبدیل به توزیع پول نقد در بین خانوارهای ایرانی شده و حجم بسیار بالایی به بودجه کشور تحمیل کرده است.

جهانگیری خاطرنشان کرد: میزان پرداخت یارانه نقدی به مردم 130 میلیارد تومان بوده است در حالی که اجرای قانون تنها 90 هزار میلیارد تومان درآمد داشته است، البته امسال نیز بیش از 11 هزار میلیارد تومان از بودجه دولت بین مردم توزیع شده در حالی که بودجه عمرانی کشور کمتر از 10 هزار میلیارد تومان بوده است.

به گفته وی، هم اکنون آرامش در فضای اقتصادی کشور حاکم شده و با تغییرات لحظه ای در آن مواجه نیستیم، ضمن اینکه ثبات نسبی در بازار ارز و سکه نیز حاکم شده است.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید چشم انداز صنعت فولاد تدوین شود و زمانی که قرار است واحد 5 میلیون تنی فولاد از سوی بخش خصوصی در کشور احداث شود نباید فولاد 800 هزار تنی وارد مرحله اجرایی شود.

وی تصریح کرد: در سال آینده نظام آینده نظام ارزی کشور، تک نرخی است و پرچم مبارزه با فاسد و ویژه خواری از سوی دولت بلند شده، این در حالی است که 2.7 میلیارد دلار از منابع مردم در اختیار فردی است که نفت را در اختیار گرفته، آن را فروخته و پول آن را به دولت واگذار نکرده است.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها