Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

دور دوم مذاکرات ایران و 1+5 آغاز شد

ﺳﻪشنبه، 29 بهمن 1392 | Article Rating
مذاکرات ایران و 1+5 با حضور نمایندگان 7 کشور و به ریاست سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای و هلگا اشمید معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هتل «پلس کوبورگ» Palais Coburg محل اقامت هیأت ها به منظور رسیدن به یک دستورکار مشخص برای مذاکرات مربوط به گام نهایی توافقنامه ژنو آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مذاکرات مربوط به گام پایانی توافق ژنو ساعت 11:15 امروز (سه شنبه) به وقت وین در مقر سازمان ملل در این شهر به ریاست محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حدود یک ساعت به طول انجامید و پس از آن معاون وزیر خارجه چین و نماینده این کشور در گروه 1+5 با ظریف دیداری دوجانبه داشت.

ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه نیز ساعت 7 صبح و پیش از آغاز مذاکرات با ظریف دیدار و گفت وگو کرد.

بعدازظهر نیز عراقچی و هیأت مذاکره کننده ایرانی با نمایندگان سه کشور اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلستان) در هتل محل اقامت هیأت ها به رایزنی پرداخت و سپس مذاکرات دوجانبه ایران و آمریکا به ریاست عراقچی و وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا در این محل برگزار شد.

عراقچی امروز پس از نشست افتتاحیه این مذاکرات در جمع خبرنگاران اعلام کرد که ادامه مذاکرات بدون حضور ظریف و اشتون برگزار و احتمالا تا فردا نیز به همین شکل ادامه یابد.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها