Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
فقدان رقابت سالم بازار فولاد را دچار مشکل کرده است
 

فقدان رقابت سالم بازار فولاد را دچار مشکل کرده است

شنبه، 03 اسفند 1392 | Article Rating
مدیر عامل مجتمع فولاد کیمیا گفت: به دلیل نبود تقاضا در بازار داخلی و متاسفانه گرفتن فرصتها در بازار خارجی توسط دولت، بازار فولاد با رکود بدی مواجه است که اگر دولت فکر اساسی برای مصرف فولاد و یا صادرات نکند، شاهد تعطیلی کارخانجات فولادی خواهیم بود.
 مجید نور شرق در ادامه افزود، فقدان رقابت سالم در کشور نیز بازار فولاد را دچار مشکلات بیشتری کرده است .
وی بیان کرد: درمقطعی از زمان که مسائل و مشکلات اقتصادی در بازار رخ می دهد، تولید به تنهایی نمی تواند مشکلات را حل کند، اما تولیدکنندگان می توانند با مکانیزمی واحد و اعتبار بخشیدن به توافقات فی مابین مشکلات را مرتفع کنند، مشکل مواد اولیه واحد های ذوب نیز از همین جمله است.
مدیر عامل مجتمع فولاد کیمیا در ادامه در خصوص وضعیت بازار قراضه گفت: کمبود قراضه مربوط به تمام کشورها است و تنها کشور ما با این مشکل مواجه نیست در حال حاضر ترکیه قراضه را با قیمت جهانی از آمریکا وارد می کند اما از سویی دیگر صادرکننده شمش مقاطع فولادی است .
نورشرق در ادامه مصاحبه با نشریه چیلان افزود: در خصوص آهن اسفنجی نیز باید موضوع را از سرمنشا یعنی سنگ آهن حل کرد در هیچ کجای جهان مواد اولیه ای که می تواند ارزش افزوده روی آن ایجاد کنند خام فروشی نمی کنند بنابراین با حل مشکل خام فروشی تا حدودی می توان به مشکلات صنعت فولاد خاتمه داد.
تصاویر
  • فقدان رقابت سالم بازار فولاد را دچار مشکل کرده است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها