Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
از هر نوع سرمایه گذاری در زنجیره فولاد حمایت می كنیم
 

از هر نوع سرمایه گذاری در زنجیره فولاد حمایت می كنیم

دوشنبه، 05 اسفند 1392 | Article Rating
معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: زمینه های لازم برای جذب سرمایه گذاران خارجی در بخش معدن و صنایع معدنی فراهم شده است.
مهدی كرباسیان با بیان این مطلب اظهار داشت: ایران مزیت‌های زیادی برای رشد و توسعه صنعت فولاد دارد که از جمله آنها انرژی و مواد اولیه است و وظیفه‌ای که دولت به ایمیدرو محول کرده، جذب سرمایه‌گذار از بخش خصوصی، ایرانیان مقیم خارج و سرمایه‌گذاران خارجی است.
وی افزود: با حمایت مجلس شورای اسلامی، ایمیدرو می‌تواند با بخش خصوصی داخلی و خارجی مشارکت کند. با این حال، ایمیدرو از هر نوع سرمایه‌گذاری در زنجیره فولاد از اکتشاف، استخراج و سایر تولیدات این بخش حمایت می‌کند. ضمن اینکه قادر خواهد بود از صندوق توسعه ملی وام ارزی دریافت کند.
رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینكه همه طرح های نیمه تمام ایمیدرو تكمیل شده و وارد مرحله راه اندازی خواهند شد، گفت: طرح های فولادی استانی از جمله طرح های پیش روی ایمیدرو است كه متاسفانه برخی از این طرح‌ها مکان‌یابی خوبی نشده و با مشكلات زیرساختی همچون آب، برق، گاز و راه‌آهن مواجه اند اما در تلاش هستیم با همکاری وزارت نیرو، راه‌آهن و وزارت نفت، مشكلات موجود را هر‌چه سریع‌تر برطرف كنیم.
وی افزود: بخش احیای مستقیم اكنون به پیشرفت بالای 60 درصد رسیده و با توجه به گشایش اعتبار صورت گرفته، زمان راه اندازی این بخش از طرح ها از نیمه دوم سال 93 خواهد بود.
کرباسیان با بیان اینكه حمایت از بخش معدن و صنایع معدنی كشور، به عنوان اساسی‌ترین وظیفه ایمیدرو بوده و در حال اجراست، تصریح كرد: ایمیدرو به‌عنوان یک سازمان توسعه‌ای، همچون بازوی دولت در توسعه معادن و صنایع معدنی ایران همکاری، فعالیت و پشتیبانی می کند.
وی ادامه داد: جایگاه ایمیدرو به عنوان یک سازمان هماهنگ‌کننده، سیاست‌گذار و برنامه‌ریز تعریف می‌شود و همه تلاش خود را برای توسعه این بخش به كار می گیرد. 
تصاویر
  • از هر نوع سرمایه گذاری در زنجیره فولاد حمایت می كنیم
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها